ABSL: Kancelářským oborům opět vládne práce z domova

6. 12. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: maryviolet / stock.adobe.com
Home office je podle průzkumu účinným nástrojem v boji proti covidu i při zvyšování spokojenosti. I proto chce sedm z deseti center podnikových, zákaznických a IT služeb pravidelnou práci z domova zachovat natrvalo.

Asociace ABSL uvádí, že se stále se zhoršující epidemiologickou situací doporučují kancelářské obory svým zaměstnancům návrat k práci z domova.

Už v průběhu září home office trvale využívalo 72 % zaměstnanců center podnikových, zákaznických a IT služeb, nyní se jejich podíl pohybuje podobně jako na jaře 2020 či 2021 kolem 90 %.

ABSL zjistila, že bez ohledu na pandemii plánuje pravidelný home office na dva až čtyři dny v týdnu do budoucna na stálo zavést až 71 % center, a to zejména na základě poptávky a spokojenosti zaměstnanců.

V září denně docházela do kanceláře jen desetina zaměstnanců

Dle průzkumu ABSL působilo v září v oboru podnikových, zákaznických a IT služeb 72 % zaměstnanců z domova trvale, 19 % po dobu 2 až 4 dnů v týdnu a pouhých 9 % využívalo firemní kancelář každý den.

Kvůli prudkému nárůst covidových případů v ČR zaměstnavatelé z našeho oboru přestali své lidi do kanceláří zvát, a naopak znovu doporučují těm, kterým to podmínky a pracovní náplň dovolí, pracovat z domova,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL.

Dle něj tímto způsobem zaměstnavatelé výrazně přispěli k omezení šíření epidemie jak v roce 2020, tak i letos na jaře. Rekordní přírůstky covidových případů je přiměly tento nástroj použít znovu.

Nástroj v boji proti covidu i při zvyšování spokojenosti

ABSL uvádí, že home office se neukázal jen jako dobrou zbraní při boji s pandemií, ale i nástrojem při zvyšování spokojenosti zaměstnanců.

Například dle studie Ministerstva práce a sociálních věcí je s fungováním práce z domova spokojeno až 95 % vedoucích pracovníků a 85 % zaměstnanců si přeje mít nějakou možnost pracovat z domova i do budoucna. Celkem 58 % ji totiž považuje za podstatný benefit.

Nejvíc respondentů vidí jako ideální rozsah práce z domova 16 či 20 hodin týdně. Celých 40 % zaměstnanců se pak domnívá, že jsou v rámci domova dokonce výkonnější.

Epidemie koronaviru odstartovala zásadní změny v oblasti využívání práce z domova, které mají trvalý přesah do běžného fungování na pracovištích,“ říká Appleton s tím, že dle 71 % firem z oboru podnikových služeb plánuje zavést pravidelný home office dva až čtyři dny v týdnu i mimo pandemii koronaviru.

Cyber25 Early

Plný home office by pak do budoucna podle průzkumu chtělo nabízet 12 % zaměstnavatelů a 14 % počítá s flexibilitou dle preferencí zaměstnanců.

Zdroj: ABSL

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho