Accenture: Čeští spotřebitelé chtějí jednotného poskytovatele řešení pro zábavu a komunikaci

19. 5. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Průzkum společnosti Accenture odhalil konzervativní přístup českých spotřebitelů k inteligentním zařízením. Nejčastěji by si je pořídili od výrobce, často však i například od telekomunikačních operátorů.

Rychlý růst spotřebitelské poptávky po inteligentních zařízeních s sebou přináší poptávku po ucelené správě i po pomoci s orientací v digitálním ekosystému. Takový je závěr průzkumu společnosti Accenture, který za ideálního partnera pro spotřebitele v tomto ohledu označuje poskytovatele datových a hlasových služeb.

V rámci průzkumu měli respondenti jmenovat firmy, od kterých by si koupili inteligentní zařízení. Čeští respondenti se podle Accenture projevili jako velmi konzervativní – u všech typů inteligentních přístrojů uvedli jako první volbu společnost, která se specializuje na výrobu takového zařízení. Druzí skončili výrobci mobilních telefonů a počítačů, třetí telekomunikační operátoři.

Například v případě inteligentních bytových termostatů by Češi v první řadě nakupovali u výrobce zařízení (66 %), dodavatele energií (33 %) a telekomunikačního operátora (31 %).

V případě domácích bezpečnostních a sledovacích systémů by čeští spotřebitelé upřednostnili opět výrobce zařízení (56 %), dále pak soukromou bezpečností agenturu (37 %) a televizní či kabelovou společnost (35 %).

Při pořizování zábavních systémů do auta by se čeští respondenti nejčastěji obraceli na výrobce zařízení (49 %), telekomunikační operátory (35 %) a výrobce mobilních telefonů a počítačů (34 %).

Čtyři z pěti (v ČR 74 %) respondentů pak uvedli, že by jim vyhovovalo mít jednoho poskytovatele, pomocí něhož by spravovali svá řešení pro komunikaci i zábavu.

Zákazník chce pomoc, radu a jednotnou správu

Pro telekomunikační operátory se tak podle Accenture nabízí významná příležitost sehrát roli v digitalizaci české společnosti. Jejich úlohou bude především pomoci běžnému zákazníku vyznat se v neustále rostoucí globální nabídce inteligentních zařízení a vybrat a otestovat ta, která opravdu fungují.

Problémy při orientaci v digitálním ekosystému jsou podle studie velmi reálné. Většina českých spotřebitelů (70 %) se zkušeností s využíváním některého chytrého přístroje uvedla, že je pro ně složité zařízení nastavit, připojit k internetu a využívat v plné šíři.

Z průzkumu dále vyplynulo, že v oblasti hlasových a datových služeb jsou poskytovatelé komunikačních služeb zákazníky uváděni jako nejlepší volba a důvěryhodný partner. Zároveň jsou spolu s bankami vnímáni jako nejdůvěryhodnější (33 %) ve správě a ochraně jejich osobních údajů.

Šest z deseti respondentů preferuje telekomunikační operátory jako poskytovatele pevného připojení v oblasti hlasových služeb, 54 % jim dává přednost pro data. V bezdrátovém připojení je upřednostňuje 53 % respondentů pro hlasové služby, 50 % pro přenos dat.

V oblasti zábavních služeb pak poskytovatelé komunikačních služeb dosahují téměř stejných hodnot jako klasické televizní vysílání a placené televizní kanály: 37 % respondentů uvedlo televizní vysílání, následují telekomunikační operátoři s 35 %.

Co se týče videa na vyžádání, 31 % spotřebitelů preferovalo telekomunikační operátory, 25 % výrobce telefonů a počítačů, 24 % klasické televizní kanály.


Údaje pocházejí ze studie Engaging the Digital Consumer in the New Connected World. Celou ji najdete zde

Zdroj: Accenture

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu