Adobe oznámilo dvacetimiliardovou akvizici grafické platformy Figma

19. 9. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Nmedia - Fotolia.com
Figma, která by se měla stát součástí ekosystému Adobe, rozšíří nabídku Adobe o nástroj pro společný vývoj softwaru.

Grafický gigant Adobe uvedl, že za 20 miliard dolarů koupí jednoho ze svých hlavních konkurentů, společnosti Figma. Stejnojmenná platforma se stane součástí širší rodiny produktů Adobe a až do ukončení transakce bude fungovat nezávisle.

Figma nabízí širokou škálu možností spolupráce pro společný vývoj softwaru či populární prostředí pro spolupráci Figjam. Ze strany Adobe jde o významnou investici. Odhadovaná hodnota Figmy, založené v roce 2012, se totiž ještě v roce 2021 odhadovala na 10 miliard dolarů.

Webová platforma Figma pro více uživatelů může urychlit poskytování technologií Adobe Creative Cloud na webu a zpřístupnit tak kreativní proces většímu počtu lidí,“ uvedl k akvizici David Wadhwani, výkonný viceprezident Adobe.

Adobe také zdůraznilo vysokou ziskovost Figmy a pochválilo společnost za její očekávaný nárůst o více než 200 milionů dolarů v čistých ročních opakujících se příjmech. Do konce fiskálního roku by se tak měla dostat přes hranici 400 milionů.

Channeltrends letní speciál

Obchod ještě nebyl schválen akcionáři Figmy a podléhá obvyklým podmínkám uzavření. Přibližně polovina celkové ceny bude zaplacena v akciích Adobe, zbytek v hotovosti. Společnost Adobe uvedla, že by transakce měla být uzavřená v průběhu roku 2023.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Anketa Channeltrends o AI v distribuci: Odpovídá Šimon Churý (eD system)
Anketa Channeltrends o AI v distribuci: Odpovídá Šimon Churý (eD system)
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky