Alza.cz vykázala v roce 2019 rekordní obrat 29,3 miliardy korun

28. 1. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Růst zaznamenala v ČR, SR i v Maďarsku. Pětice segmentů překročila hranici dvou miliard, další tři segmenty jsou miliardové; mezi nejžádanější produkty patří notebooky či mobilní telefony.

Internetový prodejce Alza.cz uvedl, že podle předběžných výsledků dosáhl v roce 2019 obratu 29,3 miliard Kč bez DPH. Rekordní rok společnosti přinesl 12,3 milionu objednávek a přes 37 milionů prodaných kusů zboží.

Alza.cz dodává, že celkem 56 % plateb bylo uskutečněno kartou, 55 % návštěv webových stránek šlo z mobilních zařízení. Pobočky za rok 2019 navštívilo 7,5 milionů zákazníků, báze unikátních zákazníků překročila 4 miliony.

V roce 2019 pokořily některé segmenty na Alze hranici dvou miliard; šlo o notebooky, mobilní telefony, malé domácí spotřebiče, bílé elektro a příslušenství. Mezi miliardové segmenty pak patří televizory, počítačové komponenty a audio-video.

Růst napříč zeměmi

Firmě se dařilo růst meziročně i napříč zeměmi: Maďarsko rostlo o 69 %, Slovensko 15,4 %, Česko 15,5 %. Ve firemním segmentu jsme dosáhli podílu 30 % na celkovém obratu a vidíme zde velký potenciál,“ řekl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz

Trvale stoupající je dle internetového prodejce i zájem o finanční služby. Počet zákazníků využívajících Třetinku (nákup za třetinu ceny s doplacením do 3 měsíců bez navýšení) se podle Alzy meziročně téměř ztrojnásobil.

Vzrostl také zájem o službu Alza NEO (pronájem přístrojů), kde firemní zákazníci tvoří již 25 %. Společnost dodává, že další služby jako pojištění produktů nebo prodloužená záruka rostly o polovinu rychleji než celá Alza.

Celkem 56 % zákazníků e-shopu dává přednost platbě kartou (28 % online, 28 % přes terminál na pobočce nebo v AlzaBoxu). Popularita placení kartou dle firmy roste na úkor hotovosti, dobírka si na oplátku udržuje konstantní oblíbenost.

Jízda pokračuje

Alza.cz v neposlední řadě uvádí, že do roku 2020 vstoupila s nabídkou 272 000 položek. Firma letos plánuje další investice do služeb spojených s doručením zboží – mimo jiné se AlzaExpres rozjede do dalších měst a přibydou další AlzaBoxy.

Rozvíjet bude i interní systémy, s čímž souvisí i nábor odborníků nejen z oblasti IT. E-shop dodává, že chybět nebudou ani novinky a zajímavostí z oblasti nejnovějších technologií.

Zdroj: Alza.cz

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci