Alza pokračuje ve spolupráci s Hlídačem shopů, nechala prověřit Black Friday

27. 8. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: (c) Jakub Jirsák - Fotolia.com
Alza.cz v nedávné době nechala provést audit všech slev nabízených v českém e-shopu v rámci včera spuštěné akce Black Friday. Zároveň zavedla nová pravidla pro určování původní ceny.

Společnost Alza.cz oznámila, že pokračuje ve spolupráci s Hlídačem shopů. Za účelem transparentního přístupu otevřeně komentuje cenovou politiku v rámci různých pobídek a od loňského podzimu Hlídači proaktivně poskytuje data o cenách.

Umělé navyšování původní ceny, aby bylo možné komunikovat větší slevu, je naprosto v rozporu s našimi pravidly,“ uvedl k pokračování spolupráce mezi firmami Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz

Abychom ještě více minimalizovali riziko případné chyby, požádali jsme před spuštěním aktuální akce Hlídač shopů o provedení kompletního auditu,“ dodal.

Vedle auditu i nové určování původní ceny

Alza rovněž uvedla, že změnila způsob určování původní ceny – pro v pondělí zahájený Black Friday vychází z částky, za kterou daný produkt reálně prodávala v posledních devadesáti dnech, místo té, která platila při uvedení produktu na trh.

V případě, že se najde zboží, u něhož škrtnutá částka a výše komunikované slevy neodpovídají těmto interním pravidlům, e-shop ujišťuje, že vždy k okamžité nápravě.

Hlavním cílem Hlídače shopů je narovnání historické praxe, kdy naprostá většina českých e-shopů uvádí nereálné slevy v rámci svých akcí. Jsme rádi, že Alza.cz je jedna z prvních, která se prokazatelně snaží o totéž, co my,“ doplnil Jakub Balada, spoluzakladatel firmy Apify.

Cyber25

V rámci aktuální slevové akce jsme zkontrolovali všechny produkty, aby uváděná sleva byla reálná a reflektovala prodejní ceny za poslední měsíce. Tento námi definovaný výpočet plánujeme postupně změnit podle nové směrnice EU, která by měla platit do dvou let,“ upřesnil.

Zdroj: Alza.cz

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen