Alza výrazně rozšiřuje síť AlzaBoxů, jejich počet chce do roku 2021 zpětinásobit

10. 8. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: (c) Jakub Jirsák - Fotolia.com
Síť by měla čítat zhruba 600 Alzaboxů v České republice, 300 na Slovensku a 100 v Maďarsku. Lokality e-shopu pomáhají vytipovávat zákazníci, společnost chce spolupracovat i s obcemi, veřejnými institucemi i firmami.

Společnost Alza.cz oznámila zatím největší rozšíření vlastních výdejních schránek, tzv. AlzaBoxů. Podle aktuálních plánů se má jejich počet do roku 2021 až zpětinásobit.

Nová odběrná místa Alza podle svých slov vybuduje kromě České republiky i na Slovensku a v Maďarsku. Do budoucna chce navíc do jejich chodu zapojit také města, obce, firmy a veřejné instituce.

E-shop v současnosti provozuje ve třech zemích celkem 205 AlzaBoxů; v České republice plánuje mít dohromady přes 600 boxů, na Slovensku zhruba 300 a v Maďarsku 100. Řada nových lokací byla dle Alzy vytipována ve spolupráci se zákazníky.

Alza počítá, že přetrvá zvýšený zájem o bezkontaktní doručování

Alza zároveň zaznamenala zvýšený zájem o vyzvedávání zboží prostřednictvím AlzaBoxů během nouzového stavu. Od března do června 2020 se podle společnosti vytíženost schránek zvedla v průměru o více než 130 % ve srovnání s loňskem.

Právě možnost bezkontaktního výdeje nás utvrdila v rozhodnutí instalovat nové schránky a přiblížit se zákazníkům v dalších městech. Chceme být připravení jak na hlavní sezonu, tak na případnou druhou vlnu pandemie,“ uvádí ředitel expanze a facility Alza.cz Jan Moudřík.

K dalšímu rozšiřování své sítě chce Alza přizvat také města, obce, veřejné instituce a firmy, které mohou prostřednictvím formuláře požádat o umístění AlzaBoxu na místo dle jejich potřeb.

Channeltrends letní speciál

E-shop v neposlední řadě připravuje obchodní model na bázi franšízy, který by umožnil zapojeným partnerům čerpat z provozování úložné schránky i další výhody. Tento model by měla firma spustit v druhé polovině letošního roku.

Zdroj: Alza.cz

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu