Amazon ruší poplatky za příchozí data do AWS

4. 7. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Poté co Microsoft oznámil plán snížit poplatky za příchozí data v rámci platformy Azure, udělal Amazon stejný krok s cílem přilákat další firmy do cloudu. Přesvědčí rozhodnutí nové zákazníky?

Amazon ruší poplatky za příchozí data do AWS Foto: © PixBox - Fotolia.com Amazon.com oznámil zrušení poplatků za veškerá příchozí data do Amazon Web Services. Stejnou nabídku udělal Microsoft v rámci svých služeb Azure.

Microsoft ohlásil změnu před více než týdnem, pro obě služby však platí odstranění nutnosti platit za příchozí datové přenosy od minulého pátku.

Tímto rozhodnutím se obě společnosti snaží přilákat firmy, které mohly odrazovat náklady na přenesení velkého objemu dat do těchto cloudových služeb, ať už při počáteční migraci nebo na pravidelné bázi.

Změna se dotkne všech uživatelů AWS napříč regiony, uvedl Amazon. „Znamená to, že můžete odesílat petabyty dat bez nutnosti platit poplatky za příchozí data,“ napsal na blog Jinesh Varia, zaměstnanec AWS.

Firmy tvořící obsah - typický příklad

Když Microsoft oznamoval odstranění poplatků, poukázal na dopad změny na jednoho z klientů – Press Association Sport. Zpravodajská skupina čelila výzvě odhadnout množství dat zahrnujících text i multimediální obsah, který potřebuje nahrávat každý měsíc. CTO této organizace na blogu uvedl, že je tímto bariéra odstranění a skupina může odesílat tolik dat, kolik potřebuje.

Channeltrends letní speciál

Amazon omezil také poplatky za další datové přenosy. Od pátku snížil ceny šířky pásma za přenos obsahu prostřednictvím přenosové sítě CloudFront.

S rostoucím zájmem o službu Amazon očekává další snižování cen. „Jak platforma AWS poroste, náš rozsah nám umožní efektivnější provoz. Rozhodli jsme se přenést tyto výhody zpět na zákazníky ve formě nižších výdajů,“ napsal Werner Vogels, CTO Amazonu, na blog minulou středu.

Zdroj: IDG News Service
Foto: © PixBox - Fotolia.com

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků