Amazon ruší poplatky za příchozí data do AWS

4. 7. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Poté co Microsoft oznámil plán snížit poplatky za příchozí data v rámci platformy Azure, udělal Amazon stejný krok s cílem přilákat další firmy do cloudu. Přesvědčí rozhodnutí nové zákazníky?

Amazon ruší poplatky za příchozí data do AWS Foto: © PixBox - Fotolia.com Amazon.com oznámil zrušení poplatků za veškerá příchozí data do Amazon Web Services. Stejnou nabídku udělal Microsoft v rámci svých služeb Azure.

Microsoft ohlásil změnu před více než týdnem, pro obě služby však platí odstranění nutnosti platit za příchozí datové přenosy od minulého pátku.

Tímto rozhodnutím se obě společnosti snaží přilákat firmy, které mohly odrazovat náklady na přenesení velkého objemu dat do těchto cloudových služeb, ať už při počáteční migraci nebo na pravidelné bázi.

Změna se dotkne všech uživatelů AWS napříč regiony, uvedl Amazon. „Znamená to, že můžete odesílat petabyty dat bez nutnosti platit poplatky za příchozí data,“ napsal na blog Jinesh Varia, zaměstnanec AWS.

Firmy tvořící obsah - typický příklad

Když Microsoft oznamoval odstranění poplatků, poukázal na dopad změny na jednoho z klientů – Press Association Sport. Zpravodajská skupina čelila výzvě odhadnout množství dat zahrnujících text i multimediální obsah, který potřebuje nahrávat každý měsíc. CTO této organizace na blogu uvedl, že je tímto bariéra odstranění a skupina může odesílat tolik dat, kolik potřebuje.

Amazon omezil také poplatky za další datové přenosy. Od pátku snížil ceny šířky pásma za přenos obsahu prostřednictvím přenosové sítě CloudFront.

S rostoucím zájmem o službu Amazon očekává další snižování cen. „Jak platforma AWS poroste, náš rozsah nám umožní efektivnější provoz. Rozhodli jsme se přenést tyto výhody zpět na zákazníky ve formě nižších výdajů,“ napsal Werner Vogels, CTO Amazonu, na blog minulou středu.

Zdroj: IDG News Service
Foto: © PixBox - Fotolia.com

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu