AOC roste čtyřikrát rychleji než trh s monitory

5. 4. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: AOC
Značkám AOC a MMD se daří udržovat růst v rychlejším tempu celému trhu.

Dle posledních údajů analytické společnosti Context vzrostl trh s monitory v Evropě v posledním čtvrtletí roku 2017, od října do prosince, pouze o 4,1 procenta. Značky AOC a MMD (monitory Philips) společně ve srovnání s předchozím rokem vyrostly o 5,2 procenta.

Společnost AOC vykázala velmi silný růst, a také jeden z největších nárůstů tržního podílu, konkrétně s 15,4 procenty v posledním čtvrtletí. Tento růst je téměř čtyřikrát větší než nárůst celoevropského trhu.

Společnosti AOC a MMD rostly již osmé po sobě následující čtvrtletí i navzdory klesajícím trhům v mnoha zemích. Ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2016 nadále zvyšují svůj podíl na trhu.

Za nárůstem prodeje monitorů AOC a Philips s většími úhlopříčkami stojí podle výrobce hlavně inovace. AOC nabízí jeden z největších a nejrozsáhlejších herních sortimentů na trhu, zatímco monitory společnosti Philips zaznamenaly své hlavní úspěchy v chytrých řešeních pro B2B trh.

Zákazníci oceňovali funkce jako je dokovací stanice USB, pop-up webová kamera a také pozitivně reagovali na novou B2B řadu bezrámečkových monitorů, uvádí výrobce.

Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 dosáhly značky AOC a MMD v součtu 14,9procentní podíl na trhu, což představuje mírný nárůst oproti poslednímu čtvrtletí roku 2016.

Společnost AOC v posledním čtvrtletí roku 2017 zvýšila svůj podíl na trhu o 10,9 procenta, ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2016. AOC navíc dosáhla svých dosud nejvyšších čísel v prodaných kusech, s nárůstem o 15,4 procenta oproti stejnému čtvrtletí loňského roku.

V České republice a na Slovensku zvýšily společnosti AOC a MMD svůj tržní podíl z 21,1 procenta v posledním čtvrtletí roku 2016 na 24,8 procenta v tomtéž čtvrtletí roku 2017. Tedy, čtvrtina všech monitorů prodaných ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 byla od AOC nebo MMD. Obě značky stále společně zaujímají první místo na trhu s podílem o velikosti 25 procent.

Na západoevropském trhu držely společnosti AOC a MMD ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 společně 3. místo v počtu prodaných kusů, což představuje nárůst o 14 procent oproti poslednímu čtvrtletí roku 2016.

Největším přispěvatelem byla společnost AOC s 24procentním nárůstem objemu prodeje ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2016. Nárůst celkového tržního podílu v součtu obou značek přestavuje od posledního čtvrtletí předchozího roku 8,2 procenta, přičemž AOC opět přispělo s největším nárůstem podílu na trhu ve stejném období o 17,7 procenta.

Ve východní Evropě vykazuje trh s monitory nejmenší růst v průběhu osmi po sobě jdoucích čtvrtletích, s pouze 1procentním nárůstem objemu. I přesto, že se společnosti nacházejí na klesajícím trhu, AOC a MMD společně stále drží pozici číslo 1 s výrazným tržním podílem přes 20 procent.

Zdroj: AOC, MMD

Čtěte dále

Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče