APEK: Češi jednoznačně preferují domácí e-shopy

26. 6. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Podle šéfa Asociace pro elektronickou komerci (APEK) prý nový průzkum agentury Mediaresearch potvrdil, že přestože Češi umějí nakupovat v zahraničních e-shopech, ve většině případů preferují ty české. Proč?

Přes stále větší možnosti nakupovat v zahraničí dávají čeští internetoví zákazníci přednost domácím e-shopům. Vyplývá to alespoň z průzkumu agentury Mediaresearch, který si nechala vypracovat Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Pouze 4 % respondentů prý uvedla, že si objednávají zboží v zahraničních e-shopech mimo pravidelně každý měsíčně. Alespoň jednou za čtvrtletí si pak nakoupí přes internet v ostatních státech 8 % oslovených. Naopak 42 % respondentů, kteří nakupují na internetu, neuvažuje o využití služeb zahraničních e-shopů.

Podle průzkumu v zahraničích e-shopech nejčastěji z českých zákazníků nakupují ti ve věku od 15 do 24 let. V této věkové kategorii nakupuje u zahraničních internetových obchodníků alespoň jednou za rok rovných 40 % respondentů z řad zákazníků e-shopů.

Náš výzkum potvrdil, že Češi sice umí v zahraničí nakupovat, ale dávají přeci jen výrazně přednost domácím e-shopům,“ uvedl ve zprávě pro média Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Podle něj čeští prodejci již nabízejí dostatečně pestrou paletu produktů, takže čeští spotřebitelé nemají velkou potřebu kýžený zboží nakupovat v zahraničí.

Channeltrends letní speciál

Češi jsou také zvyklí na platbu formou dobírky a tu zahraniční e-shopy zpravidla neumožňují. Jako další bonus je tu pak právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů a reklamace. Tato práva se samozřejmě daleko snadněji spotřebitelům uplatní v České republice,“ doplnil Jan Vetyška ve zprávě pro média.

Zdroj: Asociace pro elektronickou komerci

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků