APEK: E-commerce roste, v roce 2030 může tvořit až čtvrtinu českého maloobchodu

1. 4. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © tashatuvango - Fotolia.com
Celospolečenská role e-commerce sílí. I proto dosahují elektronické obchody rekordních obratů a dochází ke stírání rozdílu mezi online a offline prodejem.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) informuje, že podíl e-commerce na celém českém maloobchodu dosáhl v roce 2021 již na 17 %. On-line retail navíc vloni dosáhl 223 miliard korun obratů, což znamenalo další rekordní výsledky prodejů.

Tempo, jakým význam elektronického prodeje roste, ale získáme při větším pohledu do minulosti. Například v roce 2005 byl totiž podíl on-line prodeje na českém maloobchodě jen 1,6 %,“ komentuje výsledky výkonný ředitel APEKu Jan Vetyška.

Důležitost e-shopů ale dle APEKu neplyne jen z dat za prodané zboží. Vetyška podotýká, že přímá zaměstnanost v e-shopech přesahuje 85 000 zaměstnanců. „Připočítáme-li také navázané služby v čele s logistikou, zjistíme, že e-commerce zajišťuje v ČR práci více než 120 tisícům lidí,“ dodává.

Nemá cenu dělit na online a offline obchody

Prodej po internetu tak hraje stále významnější celospolečenskou roli. Navíc je podle APEKu zřejmé, že i nadále bude docházet k prolínání elektronických a klasických obchodů. „Vidíme, že trend směřuje ke splynutí obou těchto prodejních kanálů,“ vysvětluje Vetyška.

Je proto jasné, že e-commerce v ČR i celé Evropě bude nadále zvyšovat svůj význam a podíl na prodaném zboží. APEK v tomto kontextu odhaduje, že v roce 2030 by mohl on-line prodej tvořit až 25 % celého českého maloobchodu.

Dlouhodobě stoupající zájem o internetové nakupování ve všech kategoriích zboží a větší důraz tradičních kamenných obchodů na zapojení se do e-commerce tomu jednoznačně nasvědčují,“ uzavírá pohledem do budoucnosti Vetyška.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu