APEK: Naprostá většina Čechů je spokojená s doručováním zásilek z e-shopů

1. 6. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Průzkum Asociace pro elektronickou komerci překvapivě ukázal, že celých 98 % dotázaných Čechů je spokojeno s tím, jak je jim doručováno zboží z e-shopů. Mimo jiného se také ukázalo, že od celkové hodnoty nákupu ve výši 1 000 korun zákazníci očekávají dopravu zdarma.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) provedla on-line průzkum mezi zákazníky e-shopů, ve kterém zjišťovala, jak jsou spokojení se způsobem a rychlostí dodání objednaného zboží. Ukázalo se, že jsou spokojeni prakticky všichni.

98 % zákazníků uvedlo, že je s dopravou zboží z internetových obchodů spokojeno. Takto pozitivní výsledek nás příjemně překvapil, avšak je třeba říct, že v oblasti logistiky e-shopy v uplynulých letech opravdu hodně zapracovaly,“ uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Stále je ale co zlepšovat. Nakupující by například uvítali možnost vždy platit kartou při převzetí zboží či nabídku přesnějšího určení času dodání zboží. A také dodržení takto smluveného času,“ dodal Vetyška.

Dopravci rozváží zásilky hlavně na venkově

Průzkum dále ukázal, že 69 % zákazníků internetových obchodů využívá při většině svých e-nákupů služeb některého z dopravců, přičemž obvykle volí variantu doručení objednávky domů či například do zaměstnání.

Nepřekvapí, že tento poměr závisí také na místě, kam chce nakupující balíček dodat. Ve velkých městech služeb dopravců při většině svých nákupů využívá jen 47 % spotřebitelů, zatímco na vesnicích je to 81 %.

Výsledky našeho průzkumu potvrdily, že ve velkých městech Češi často využívají prodejen či výdejen internetových obchodů. E-shopy tedy na tento požadavek správně zareagovaly, když v uplynulých letech zásadně rozšířily nabídku odběrných míst pro účely osobního vyzvednutí objednaného zboží,“ uvedl Jan Vetyška.

Od nákupu za tisícovku se očekává doprava zdarma

Nakupující nejčastěji volí dodání zboží domů, tuto variantu zvolilo celých 72 % respondentů. Oproti tomu do zaměstnání si nechává nejčastěji zboží doručit 10 % zákazníků.

Pokud jde o výběr konkrétního způsobu doručení či dopravce, u 35 % respondentů záleží na konkrétní objednávce bez výraznější preference, 30 % volí podle nejnižší ceny dodání a 18 % podle předchozí zkušenosti.

APEK se ve svém výzkumu věnovala také významu ceny dodání. To, že je doručení zdarma velkým lákadlem, potvrdilo celkem 69 % respondentů, kteří uvedli, že spíše souhlasí nebo zcela souhlasí s tvrzením, že vždy nejprve hledají takový internetový obchod, který nabízí dopravu vybraného zboží zdarma.

Cyber25 Early

Zákazníkům by doprava zdarma zřejmě nevadila u jakéhokoliv nákupu, ale pokud si měli vybrat určitou hranici, od které ji očekávají, nejčastěji uváděli částku 1 000 Kč. Tuto hodnotu uvedlo 78 % respondentů výzkumu.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025