APEK představuje celoevropskou značku důvěry Ecommerce Europe Trustmark

2. 10. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: APEK
Novou evropskou značku si na svůj web mohou „nalepit“ všechny české e-shopy disponující národním certfikátem APEK – Certifikovaný obchod. Ecommerce Europe Trustmark je výsledkem dlouhodobého dialogu mezi evropskými asociacemi a má představovat důležitý krok v celoevropské harmonizaci pravidel elektronické komerce.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jako součást asociace Ecommerce Europe představuje Ecommerce Europe Trustmark, novou evropskou značku důvěry určenou pro internetové obchody. Držitelem tohoto celoevropského certifikátu se automaticky stanou všechny české e-shopy, které v současné době disponují značkou APEK – Certifikovaný obchod.

Cílem nové značky Ecommerce Europe Trustmark je v první řadě podpořit přeshraniční online obchod v rámci EU. Pomoci by měla k větší důvěryhodnosti e-shopů z pohledu zahraničních nakupujících. Dlouhodobým cílem tohoto celoevropského certifikátu je pak postupné sjednocení národních pravidel, respektive vytvoření společných evropských bodů,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

APEK uvádí, že při přípravě značky Ecommerce Europe Trustmark probíhal dlouhodobý dialog s vybranými spotřebitelskými organizacemi, a to jak na místní, tak i celoevropské úrovni. Ecommerce Europe nakonec společně se zástupci spotřebitelů, obchodníků a národních asociací sestavila ucelený kodex práv a povinností pro on-line prodejce.

Ecommerce Europe Trustmark má snadno rozpoznatelné logo, které může jeho držitel prezentovat na stránkách e-shopu. V celé Evropě se v současné době může touto značkou pochlubit přes 10 000 internetových obchodníků.

Dlouhodobým cílem Ecommerce Europe a Asociace pro elektronickou komerci je co největší harmonizace certifikátů podle jednotných evropských pravidel. Ta budou podrobněji představena během druhé fáze spuštění Ecommerce Europe Trustmark.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First