Aplikace IBM Watson pomůže prodejcům identifikovat hity probíhající nákupní sezóny

27. 11. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Rawpixel - Fotolia.com
Analýza velkých dat již není doménou pouze hi-tech průmyslu. Nová mobilní aplikace využívající systém IBM Watson může díky kognitivním technologiím dodat prodejcům seznam zboží, které si spotřebitelé nejvíce kupují, případně se je teprve chystají koupit.

Společnost IBM uvedla na trh novou aplikaci IBM Watson, která má prodejcům pomoci lépe pochopit preference spotřebitelů v aktuální nákupní sezóně a určit tak nejžhavější novinky ještě předtím, než se vyprodají. Aplikaci v anglickém jazyce si lze zdarma stáhnout v Apple App Store.

„Trendová“ aplikace IBM Watson čerpá informace z desítek tisíc zdrojů na sociálních sítích, blozích, diskusních fórech, na základě komentářů, hodnocení, recenzí a desítek milionů online konverzací.

Díky tomu má Watson vědet, co si spotřebitelé myslí o produktech, které si chtějí koupit, nebo si již koupili.

Aplikace využívá schopnosti systému Watson v oblasti porozumění přirozeného jazyka, schopnosti strojového učení a na základě preferencí spotřebitelů určuje vzorce a trendy nákupního chování a odhaluje, proč si lidé vybírají určité produkty nebo značky.

Aplikace také využívá prediktivní analytiku na předpovídání toho, zda jednotlivé trendy v chování spotřebitelů povedou pouze k dílčí popularitě daných produktů nebo předznamenávají jejich silnou popularitu a rostoucí oblíbenost ze strany zákazníků.

Uživatelům, kteří si aplikaci stáhnou do mobilu, aplikace prozradí seznam 100 nejpopulárnějších produktů mezi spotřebiteli. Hitem letošních předvánočních nákupů jsou podle Watsona například stavebnice značky Lego ze série Star Wars, digitální fotoaparát Nikon D-SLR nebo stylové běžecké boty Nike.

Vzhledem k tomu, že je aplikace omezená na angličtinu, nemusí adekvátně odrážet situaci v Evropě, nebo konkrétně na českém a slovenském trhu.

Channeltrends Awards

Není však nic snazšího, než ji vyzkoušet a porovnat informace se statistikami vašch prodejů, pokud mezi nimi uvidíte podobnost, můžete aplikaci používat i pro odhady budoucích potřeb.

Zdroj: IBM

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT