Apple krátí práva českých zákazníků, tvrdí D-Test

3. 4. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Po nespokojených zákaznících se do Apple Store s výrobky společnosti Apple pustili také organizace bojující za práva spotřebitelů. Přidal se k nim i český D-Test. Za co je dceřiná firma Applu kritizována?

D-Test: Apple krátí práva českých spotřebitelůNeziskové sdružení D-Test zabývající se ochranou práv spotřebitelů konstatuje, že ačkoliv se oficiální Apple Store hlásí k dodržování českých právních řádů, realita je jiná a spotřebitelé jsou poškozováni.

Za největší prohřešek D-Test považuje pasáže smluvních podmínek týkající se záruky. Společnost Apple prý informuje pouze o zkrácené, nikoliv zákonné dvouleté záruce. D-Test výrobci počítačů Mac a telefonů iPhone vyčítá i to, že údajně nedostatečně informuje o postupu pro uplatnění reklamace.

Kuriózní je také fakt, že po kliknutí na odkaz na webu s podporou, jež by měl ukazovat na přehled autorizovaných poskytovatelů servisních služeb v ČR, se otevře stránka ve švédštině. Pokud na této stránce zákazník klikne na "Tjeckiska republiken", což by měl být odkaz pro ČR, je odkázán na lokátor prodejců ve Velké Británii.

Nestandardní podmínky navrácení zboží

Neúplné a zavádějící jsou podle sdružení D-Test také údaje o možném vrácení zboží v případě odstoupení od kupní smlouvy. Společnost od zákazníků mimo jiné vyžaduje originální obal výrobku, na což nemá ze zákona právo, uvádí sdružení. Apple také požaduje zaslat spolu s objednávkou údaje z platební karty, přičemž tyto jsou zákazníkem zasílány v okamžiku, kdy podle společnosti dosud k uzavření kupní smlouvy nedošlo.

Cyber25

Podmínky Apple Store a chování firmy k českým zákazníkům jsou dlouhodobě výbušným tématem tuzemských internetových diskusí, kde si spotřebitelé nezřídka stěžují na krácení svých práv.

D-Test na svém webu upozorňuje, že s jednáním společnosti Apple Sales International nesouhlasí také jedenáct zahraničních spotřebitelských organizací. Firmě stojící za Apple Store v pondělí 19. 3. 2012 putovala veřejná výzva k zastavení nezákonných praktik a porušování práv spotřebitelů. D-Test navíc podává podnět České obchodní inspekci, aby prověřila soulad uvedených smluvních podmínek s platnými předpisy.

Zdroj: D-Test, ChannelWorld

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků