Apple úspěšně vykročil do roku 2018, jeho příjmy v prvním kvartálu vyrostly o 16%

2. 5. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Apple
Výrobci se dařilo zejména v oblastech služeb a „vedlejších“ produktů, kde v obou případech vyrostl o více než 30 %. Dařilo se však také prodeji nejdůležitější řady iPhone, kde příjmy stouply o 14 % navzdory pouze 3% nárůstu počtu prodaných kusů.

Společnost Apple má za sebou velmi úspěšný kvartál. Ve svém druhém fiskálním čtvrtletí, které skončilo ke 31. 3. 2018, výrobce zaznamenal 16% meziroční nárůst příjmů na 61,1 miliardy dolarů a opět překonal svůj rekord za tuto část roku.

Z výsledků vyplývá, že zdaleka nejsilnějšího růstu Apple dosáhl v oblasti služeb a „ostatních produktů“, kde rostl o 31 %, resp. 38 %. Mezi zmíněné produkty patří například Apple Watch, Apple TV, portfolio značky Beats a další příslušenství.

Pokud jde o hlavní produktové řady, nejlépe dopadly telefony iPhone, u kterých Apple zaznamenal 14% nárůst příjmů na 38 miliard dolarů a 3% nárůst objemu na 52,2 milionu kusů, což svědčí o úspěchu s prodejem pokročilejších modelů.

Skromnější výsledky pak vykázala řada tabletů iPad, u které došlo k 6% zvýšení příjmu a 2% nárůstu počtu prodaných kusů. Počítačů řady Mac se pak prodalo o 3 % méně než o rok dříve a příjmy zůstaly v meziročním srovnání prakticky totožné.

Zdroj: Apple

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci