Až 87 % české internetové populace nakoupí dárky v e-shopech (Zboží.cz)

27. 11. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © cienpiesnf - Fotolia.com
Za rostoucí oblibou e-shoppingu se podle Zboží.cz skrývá rostoucí důvěra v bezpečnost takového nakupování. Zákazníci například při rozhodování o koupi kladou větší důraz na pověst příslušného e-shopu.

Obliba nakupování vánočních dárků na internetu stále stoupá, což potvrdil průzkum portálu Zboží.cz realizovaný přes Seznam.cz Výzkumník. Zatímco v roce 2011 si pro hledání a nákup vánočních dárků zvolilo internet 74 % dotázaných, letos se na stránky e-shopů podle průzkumu vydá 87 % české internetové populace. 

Podobný průzkum Asociace pro elektronickou komerci uvádí nižší podíl a očekává, že v e-shopech letos nakoupí 77 % internetové populace.

Zboží.cz dále uvádí, že celkem dotázaných 83 % nakupujících při nákupu využije internetové srovnávače. Dvě procenta dotázaných se do internetových prodejen vydají vůbec poprvé. Podle portálu může za rostoucí počet nakupujcícíh především zvětšující se důvěra v bezpečnost nakupování na internetu.

Lidé se naučili být na internetu obezřetnější, při objednávání zboží se nesoustředí jen na cenu a nakupují u prověřených prodejců, popřípadě si neznámé obchody předem ověří. I to může být důvodem zvětšující se důvěry v bezpečnost e-shopů, která od roku 2011 vzrostla ze 77 % na dnešních 86 %,“ uvedl Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

O koupi rozhodují srovnávače i dobrá pověst e-shopu

Zvětšující se znalost a výhody internetového nakupování podporuje i rostoucí trend využívání cenových srovnávačů. Za poslední rok je vyzkoušelo o 5 % více lidí, celkem 91 %, přičemž 85 % z nich tuto zkušenost hodnotí pozitivně.

Ačkoliv mohou srovnávače přinést e-shopům nové zákazníky, odebírají jim jejich identitu a nákupní sílu vlastního webu. V rámci srovnávače se pak mohou odlišit pouze cenou a případnými pozitivními referencemi.

Při výběru konkrétního e-shopu spotřebitelé oproti roku 2013 více přihlížejí k reputaci obchodu (nárůst o 4 % na 59 %) a způsobu doručení (nárůst o 4 % na 63 %). Zákazníci si čím dál častěji volí možnost osobního odběru zboží.

Nejčastějšímu dárky pod stromečkem budou kosmetika, knihy nebo oblečení, stranou však nezůstane ani spotřební elektronika.

Graf – Složení dárků pod stromečkem

Zdroj: Zboží.cz

Čtěte dále

Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First