ČAE: Esport zajímá pětinu české populace

25. 3. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Intel
Téměř 40 % Čechů dokáže definovat, co znamená esport, a 21 % populace se o něj dokonce aktivně zajímá. Tak zní hlavní závěry průzkumu agentury STEM/MARK a České asociace esportu.

Česká asociace esportu (ČAE) zveřejnila výsledky průzkumu realizovaného ve spolupráci s agenturou STEM/MARK na vzorku 2009 respondentů starších 15 let, jehož cílem bylo zjistit povědomí a preference české populace ohledně elektronického sportu.

Z průzkumu vyplývá, že 40 % respondentu umí správně popsat, co je to esport, a 21 % se o něj aktivně zajímá. Nejčastěji se jedná o diváky, kteří sami nehrají (10,4 %) a hráče, kteří zároveň sledují zápasy (7,5 %). Zbylých 3,1 % jsou hráči, kteří zápasy profesionálů nesledují.

Do esportu investuje stále více společností a velký zájem vnímáme u subjektů, které se s tímto odvětvím teprve seznamují. Proto jsme chtěli vytvořit komplexní analýzu toho, jak se chová a vypadá cílová skupina,“ uvádí předseda ČAE Lukáš Pleskot.

„Díky těmto informacím získají firmy důležité podklady pro svá rozhodování a mohou efektivněji plánovat své marketingové aktivity. Zajímá nás nejenom současná situace, ale chceme sledovat i vývoj cílové skupiny v čase,“ dodává.

Counter Strike a ROPO efekt

Nepřekvapí, že podle průzkum jsou skalní fanoušci esportu, tedy hráči-diváci, především muži ve věku 15 až 29 let. U esportovních přenosů tráví v průměru mnohem více času než skupina diváků-nehráčů, 25 % z nich dokonce i více než 5 hodin týdně.

Co se týče preferencí, skalní fanoušci esportu nejčastěji hrají Counter-Strike: Global Offensive, dále pak League of Legends a Call of Duty, přičemž stejné herní tituly ve stejném pořadí také nejčastěji sledují coby diváci.

WT100_25

Drtivá většina (94 %) těchto respondentů nakupuje herní vybavení přes e-shopy, zatímco kamenné obchody využívá 30 %. Na druhou stranu by si však 86 % z nich chtělo vybavení před nákupem vyzkoušet.

Zdroj: Česká asociace esportu

Čtěte dále

Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex