Canalys: Ve třetím kvartálu 2014 se prodalo téměř 5 milionů elektronických náramků

20. 11. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Motorola
Během kvartálu byla uvedena platforma Android Wear a velký úspěch s ní zaznamenala Motorola. Králem segmentu chytrých náramků však zůstává Samsung.

Podle údajů společnosti Canalys se v průběhu třetího čtvrtletí 2014 po celém světě prodalo téměř 5 milionů chytrých i základních elektronických náramků, což je o 37 % více v mezičtvrtletním srovnání. Třetí kvartál přinesl na trh zásadní novinku v podobě debutu operačního systému Android Wear.

Velký úspěch se zařízením postaveným na této platformě zaznamenala Motorola. Prodej jejích kulatých chytrých hodinek Moto 360 (na fotografii) ji vynesl na druhé místo segmentu chytrých náramků. Tomu však stále s přehledem vévodí Samsung a první trojici doplňuje Pebble.

Potenciál 1,8 miliardy uživatelů

Canalys upozorňuje, že ačkoliv je Android Wear zatím mladý systém, v budoucnu se stane zásadním pro celý segment chytrých náramků, spolu s Watch OS od Applu. Analytici zároveň dodávají, že pro využití plného potenciálu bude muset Android Wear ještě projít určitými změnami.

Oznámení nového Apple Watch koncem kvartálu mělo vliv na prodej již dostupných zařízení, neboť někteří spotřebitelé se rozhodli počkat na nové hodinky od Applu,“ uvedl analytik Canalysu Daniel Matte.

Výsledky prodeje segmentu chytrých náramků ve druhém a třetím kvartálu byly podle Matteho stejné, ale vzhledem k existenci 1,8 miliardy aktivních chytrých telefonů s Androidem je zde obrovská potenicální uživatelská základna.

V oblasti základních náramků se na prvních místech nic nezměnilo, stále vede Fitbit a druhý je Jawbone. Na třetím místě se však nově objevil Garmin, který odtud sesadil Nike. Nebyl však sám – někdejšího lídra tohoto segmentu předběhly i společnosti Xiaomi a Huawei, které tak nově tvoří spodní část první pětice.

Graf – Rozdělení trhu chytrých náramků

Cyber25

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta