Češi se nebojí platit v e-shopech kartou, ne vždy to ale jde (Heureka.cz)

2. 6. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Obliba on-line placení kartou v České republice roste, podle Heureky je takto již zaplacen každý šestý nákup. Ne všechny e-shopy však tuto možnost nabízejí. Nejoblíbenější metodou stále zůstává dobírka.

Portál Heureka.cz zveřejnil nové údaje týkající se preferencí zákazníků českých e-shopů při výběru platební metody. Ukázalo se, že ve srovnání s rokem 2015 mírně vzrostla obliba platby kartou on-line, konkrétně ze 13 % na 17 %.

Nejoblíbenější metodou stále zůstává „klasika“ v podobě dobírky, byť její obliba opět mírně poklesla ze 38 % na 35 %. Druhou nejpreferovanější metodou je stále platba při převzetí na odběrném místě s 28 % (v loni 29 %). Obliba dalších metod meziročně stagnovala.

Podle ředitele Heureky Tomáše Bravermana závisí obliba využívání on-line plateb a dalších metod také na samotných e-shopech a paletě možností, které nabízejí.

Možnost zaplatit zboží na dobírku nabízí stále většina e-shopů. Je tedy otázkou času, kdy se mezi samotné e-shopy rozšíří také on-line platba. Češi už se platit on-line nebojí, jen ne vždy k tomu mají v e-shopech příležitost,“ uvedl Braverman.

Cyber25

Tabulka – Podíly platebních metod v českých e-shopech

Platební metoda

2015

2016

Bankovní převod

9%

9%

Dobírka

38%

35%

On-line platba kartou

13%

17%

PayPal a jiné

1%

1%

Platba při převzetí

29%

28%

Platební tlačítko

8%

8%

Splátky

2%

2%

Zdroj: Heureka

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky