Česká IT distribuční scéna očima GfK

5. 1. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Výsledky mezinárodní studie GfK „IT Channel Survey 2009“ uskutečněné začátkem roku také v České republice a na Slovensku komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech.

IT distribuční scéna směřuje ke stabilizaci. Oslovení respondenti – tedy IT specialisté z řad System Houses nebo Computer Shops - měnili své dodavatele v menší míře než jak uvedli v předchozí studii o rok dříve. Z oblasti IT výrobků běžně spolupracovali se šesti až sedmi dodavateli, u telekomunikačních výrobků se počet spolupracujících blížil dvěma. Jeden z pěti dotázaných svého distributora v uplynulém období měnil, a to především z důvodu cenových podmínek. Ty jsou dlouhodobě stěžejním důvodem výměny partnera.

Hlavními požadavky IT specialistů na distributory byly rychlé dodávky a jejich spolehlivost. Ty další klasifikované jako „velmi důležité“ či „důležité“ se kromě schopnosti zboží dodat týkaly online objednávek společně s web stránkami a dále platebních podmínek a cen. S odstupem následovala problematika sortimentu, jednokusových objednávek nebo kontaktní osoby. Respondenti si také cenili technické podpory ze strany dodavatelů a rychlé informovanosti o změnách a teprve následně marketingové podpory.

Mezi klienty IT specialistů patřili z více jak dvou třetin firemní zákazníci a z necelé třetiny zákazníci soukromí. Na příjmu respondentů se z 55 % podílel hardware a periferie následován servisem a poté softwarem. Od „Green IT“ větší polovina dotázaných nečekala rozšíření možností prodeje, třetina naopak doufala v pozitivní vývoj. Mírný nárůst či stagnaci svého obratu pro rok 2009 odhadovalo 70 % IT specialistů.


GfK Czech logoPodrobné výsledky studie „IT Channel Survey Europe 2009“ nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First