Česká IT distribuční scéna očima GfK

2. 11. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Výsledky mezinárodní studie GfK „IT Channel Survey 2010“ uskutečněné začátkem roku také v České republice a na Slovensku komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

V uplynulém roce čeští IT specialisté z řad System Houses a Computer Shops ukončili spolupráci v průměru s jedním dodavatelem IT výrobků. Zmiňovaná spolupráce s dodavateli IT se tak na straně jedné koncentrovala do menšího počtu, a na druhé straně v rámci tohoto „uskupení“ již byla poměrně stabilní, protože k výměnám distributorů docházelo jen v malé míře. Výměnu distributora uskutečnil zhruba jeden z deseti IT specialistů, a obvykle ji způsobila jeho nespokojenost s příliš vysokou cenou a sortimentem dodavatele IT výrobků.

Obrat IT specialistů vytvářeli v uplynulém období ze dvou třetin firemní a z jedné třetiny soukromí zákazníci. U System Houses se na celkových tržbách podíleli tradičně z velké míry firemní zákazníci a jejich podíl zůstal v období posledních dvou let zhruba na stejné úrovni. Ke změnám však došlo u Computer Shops, u kterých narostl podíl tržeb zrealizovaných díky soukromým zákazníkům na 70 %.

Green IT jako prodejní argument?

Na „green IT“ se čeští IT specialisté dívají poměrně rezervovaně. Téměř 60 % dotázaných uvedlo, že zelené technologie a řešení IT jim z pohledu obratu nepřinesou žádnou výhodu či nevýhodu. Zbývajících 36 % IT specialistů připustilo příznivý, a dokonce 4 % respondentů velmi příznivý vliv green IT na jejich obrat.

Z prodávaného sortimentu se na celkových tržbách IT specialistů z více jak poloviny podílel opět IT hardware. Meziročně vzrostla váha servisu, a to především na úkor softwaru. K nárůstu podílu servisu v rámci celkového obratu došlo jak u System Houses, tak u Computer Shops.


Podrobné výsledky studie „IT Channel Survey Europe 2010“ nabízí Retail and Technology GfK Czech.Podrobné výsledky studie „IT Channel Survey Europe 2010“ nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Cyber25 Early

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer