České firmy si libují, že e-mailová komunikace je s AI produktivnější

5. 5. 2025
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Průzkum GFI Software ukázal, že časově náročnou tvorbou smysluplných odpovědí se při využívání elektronické pošty potýká 68 % podnikových uživatelů.

Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že v rámci dotazování mezi svými českými a slovenskými partnery považuje 91 % dotázaných za hlavní přínos umělé inteligence v oblasti podnikových e-mailů automatizaci odpovědí v reálném čase. Od AI nástrojů si nejvíce slibují zkrácení času během vyřizování e-mailů a vyšší produktivitu při práci s elektronickou poštou.

Zaostřeno na software: Odpovídá Jozef Kačala z GFI Software Přečtěte si také:

Zaostřeno na software: Odpovídá Jozef Kačala z GFI Software

Analýza společnosti ukázala, že více než dvě třetiny firemních uživatelů považuje za hlavní výzvu v oblasti elektronické pošty náročnou tvorbu smysluplných odpovědí a polovina se potýká s přílišným množstvím e-mailů.

Vlivem toho může docházet ke zpoždění důležité komunikace a ztrátě obchodních příležitostí. Proto řada firem dnes testuje možnosti AI nástrojů umožňující zkrátit zdlouhavé, rutinní vyřizování e-mailové komunikace, zvýšit produktivitu svých pracovníků a zkrátit reakci na důležité požadavky.  

AI, napiš za mě…

Z dotazování vyplynulo, že pro 68 % dotázaných je v rámci firemní e-mailové komunikace největší výzvou tvorba smysluplných odpovědí, pro 50 % každodenní objem e-mailů, pro 32 % obnova koncentrace na hlavní pracovní činnost a pro 29 % třídění a přeposílání na další osoby.

Hlavní přínos AI v oblasti firemní elektronické pošty čeští a slovenští partneři vidí 91 % v automatizaci odpovědí, 39 % pak v zabezpečení proti spamu/malwaru a ve vyhledávání v e-mailovém archivu, a 12 % pak v zajišťování shody s předpisy.

Cyber25 Early

V oblasti inteligentní automatizace e-mailové komunikace vnímá 88 % respondentů největší přínosy ve zkrácení času stráveného správou e-mailů, 67 % v úspoře nákladů na zpracování e-mailů, 48 % v rychlejší reakci na požadavky, a 30 % v efektivnějším zpracování cizojazyčných e-mailů.

GFI Software představuje AI nástroj Eloquens pro automatizaci e-mailové komunikace Přečtěte si také:

GFI Software představuje AI nástroj Eloquens pro automatizaci e-mailové komunikace

Zdroj: GFI Software

Čtěte dále

Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Češi milují digitální peněženky, pro třetinu jsou nejpohodlnější způsob platby
Češi milují digitální peněženky, pro třetinu jsou nejpohodlnější způsob platby