Český trh skenerů podle GfK

23. 3. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Sortimentní skladba skenerů začíná u jednoduchých typů vhodných např. pro domácí účely a sahá až k profesionálním přístrojům určeným grafikům. Jednodušší přístroje čelí značné konkurenci levných multifunkčních zařízení, které kromě tisku nabízí i funkci skenování. Ze sortimentu skenerů se tak častěji prodávají přístroje dražší, tedy lépe vybavené, rychlejší, větších formátů. Za loňský rok narostla v porovnání s předchozím rokem jejich celková průměrná cena téměř o desetinu.

Skenerů se za rok 2009 v porovnání s předchozím rokem prodalo zhruba stejné množství, zatímco právě tržby narostly o 10 %. Také v lednu letošního roku se skenery prodávaly dobře. Oproti lednu minulého roku vývoj tržeb a mírně i objemu zaznamenal přírůstek, a to opět při zvýšení celkové průměrné ceny.

Skenery podle prodejních kanálů

V uplynulém roce se přibližně devět z deseti skenerů prodalo v System Houses a Computer Shops. Objemová váha obou těchto kanálů meziročně posílila, v součtu o 5 %. Prodeje v System Houses, které jsou zaměřené především na firemní zákazníky, představovaly v roce 2009 již 57 % objemu trhu a na celkové hodnotě prodeje skupiny se podílely ze 63 %. Na druhé straně v Computer Shops, které se orientují primárně na soukromé zákazníky, realizovali necelou třetinu loňských celkových prodejů v kusech a čtvrtinu celkového obratu skupiny.


GfK CzechVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB