Cisco: Ochrana osobních dat není pro firmy jen povinností, ale přináší i úspory a zisky

1. 2. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Andrea Danti - Fotolia.com
Výsledky studie potvrzují, že ochrana osobních spotřebitelských dat a dalších citlivých údajů má stále výraznější ekonomický rozměr.

Společnost Cisco zveřejnila analýzu Cisco Data Privacy Benchmark Study 2022, z níž vyplývá, že ochrana osobních dat zákazníků se stala integrální součástí obchodních modelů.

Průzkum totiž odhalil, že 90 % zákazníků nenakupovalo zboží od společností, které nedostatečně chrání jejich data. Ochrana osobních dat tak již není jen povinností diktovanou legislativou a tlakem spotřebitelů, ale přináší reálné úspory a zisky.

Ze studie dále vyplynulo, že investice do ochrany soukromí jsou respondenty hodnoceny jako velmi výnosné, jejich návratnost představuje 1,8násobek původních výdajů.

Důležité pro zákazníky, důležité pro firmy

Celých 90 % respondentů považuje ochranu soukromí za obchodní nezbytnost a stejný podíl spotřebitelů nehodlá kupovat zboží u firem, které jejich osobní údaje dostatečně nechrání.

Více než 60 % účastníků studie je přesvědčeno, že ochrana soukromí má ekonomické přínosy, například z hlediska prevence ztrát plynoucích z narušení bezpečnosti, ale také jako prostředek budování důvěry a loajality zákazníků a zvýšení atraktivity firmy.

Cyber25 Early

Cisco v neposlední řadě zjistilo, že firemní rozpočty na oblast ochrany dat se meziročně zvýšily v průměru o 13 %. V 94 % firem se jedna či více metrik týkajících se ochrany soukromí pravidelně reportuje nejvyššímu vedení.

Zdroj: Cisco

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb