Cisco: Ochrana osobních dat není pro firmy jen povinností, ale přináší i úspory a zisky

1. 2. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Andrea Danti - Fotolia.com
Výsledky studie potvrzují, že ochrana osobních spotřebitelských dat a dalších citlivých údajů má stále výraznější ekonomický rozměr.

Společnost Cisco zveřejnila analýzu Cisco Data Privacy Benchmark Study 2022, z níž vyplývá, že ochrana osobních dat zákazníků se stala integrální součástí obchodních modelů.

Průzkum totiž odhalil, že 90 % zákazníků nenakupovalo zboží od společností, které nedostatečně chrání jejich data. Ochrana osobních dat tak již není jen povinností diktovanou legislativou a tlakem spotřebitelů, ale přináší reálné úspory a zisky.

Ze studie dále vyplynulo, že investice do ochrany soukromí jsou respondenty hodnoceny jako velmi výnosné, jejich návratnost představuje 1,8násobek původních výdajů.

Důležité pro zákazníky, důležité pro firmy

Celých 90 % respondentů považuje ochranu soukromí za obchodní nezbytnost a stejný podíl spotřebitelů nehodlá kupovat zboží u firem, které jejich osobní údaje dostatečně nechrání.

Více než 60 % účastníků studie je přesvědčeno, že ochrana soukromí má ekonomické přínosy, například z hlediska prevence ztrát plynoucích z narušení bezpečnosti, ale také jako prostředek budování důvěry a loajality zákazníků a zvýšení atraktivity firmy.

Cisco v neposlední řadě zjistilo, že firemní rozpočty na oblast ochrany dat se meziročně zvýšily v průměru o 13 %. V 94 % firem se jedna či více metrik týkajících se ochrany soukromí pravidelně reportuje nejvyššímu vedení.

Zdroj: Cisco

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně