Cloudové služby vynesly Googlu v prvním čtvrtletí 2,8 miliardy dolarů

6. 5. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Foto: © Tomislav - Fotolia.com
Google v prvním kvartálu letošního roku utržil za reklamu 33,8 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o zhruba 10 %. Pandemie koronaviru i odložené olympijské hry však mohou způsobit pokles tržeb z reklamy až o 20 %.

Společnost Alphabet, jež vlastní internetového giganta Google, zveřejnila hospodářské výsledky za první kvartál letošního roku. Čistý zisk Alphabetu činil 6,8 miliardy dolarů, zaostal tak za očekáváními analytiků, kteří předpovídali zisk ve výši 7,21 miliardy.

Celkové tržby společnosti ve sledovaném období meziročně vzrostly o 13 % na 41,2 miliardy dolarů. Analytici přitom odhadovali, že tržby porostou jen o necelých 11 %, což by představovalo nejpomalejší růst od druhého čtvrtletí 2015.

Tržby Googlu z reklamy v prvním čtvrtletí 2020 vykázaly zhruba 10% růst na 33,8 miliardy dolarů. Pozitivně překvapily rostoucí tržby z reklamy na YouTube, a to i přesto, že inzerenti v rámci ekonomických tržeb spíše osekávají výdaje na propagaci.

Výnosy z cloudových služeb Googlu pak ve sledovaném období meziročně stouply o 52 % na 2,8 miliardy dolarů.

Channeltrends letní speciál

Google je známý tím, že nepředpovídá příjmy ani zisk. Některé odborné prognózy nicméně naznačují, že aktuální čtvrtletí i zbytek letošního roku budou pro giganta ekonomicky neradostné; tržby z reklamy by se mohly propadnout až o 20 %.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury