CZC.cz hodnotí první tři týdny provozu chatbota Čendy

15. 12. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: CZC.cz
Interně vyvinutý chatbot Čenda má za sebou 21 dní na facebookovém profilu společnosti CZC.cz, kde komunikuje se zákazníky a pomáhá jim s výběrem dárků. Za tři týdny obsloužil přes 3 tisíce návštěvníků.

Chatbot Čenda, kterého nasadila společnost CZC.cz na svůj facebookový profil, má za sebou 21 dní provozu v rámci komunikační aplikace Messenger. Za tuto dobu si povídal s 3 125 lidmi, kteří s ním strávili 521 hodin a 20 minut a vyměnili si s ním 229 908 zpráv.

Na web CZC.cz Čenda nasměroval 56 % chatujících. Prodejce uvádí, že jejich návštěvy webu se kvalitou či délkou nijak nelišily od návštěv příchozích z jiných kanálů. Více než polovina z těchto návštěv navíc byli lidé, kteří e-shop standardně nenavštěvují.

Čenda byl vyvinut interně na platformě třetí strany a při komunikaci se zákazníky využívá kombinace logického stromu a umělé inteligence. Jeho úkolem je pomáhat při výběru vánočních dárků, ale podle CZC.cz si umí poradit i s nesouvisejícími tématy a své konverzační partnery umí i pobavit.

Občas oslovil i lidi, se kterými si již dříve psal, a to s informací, kterou pro ně vyhodnotil jako zajímavou. Například během akce White Friday pomáhal šířit osvětu o charitativní aktivitě CZC.cz. Tyto zprávy si přečetlo 98 % oslovených a 58 % mu i odpovědělo.

Čenda zároveň pomohl zvýšit odezvu facebookové stránky CZC.cz z 84 % a „reaguje v řádu hodin“ na 99 % a „reaguje do 6 minut“.

Ze statistik dále vyplývá, že řada návštěvníků Čendu testovala a provokovala – mezi nejčastěji používanými výrazy se mj. nachází „Alza“ a lidé se jej často ptali na „dárky pro mimozemšťana“.

Statistiky týkající se délky konverzace je tak potřeba brát s rezervou. Lze očekávat, že řada lidí schopnosti bota spíše testovala, než že by mu pokládala typické dotazy zákazníka.

Zdroj: CZC.cz, ChannelWorld

Čtěte dále

Microsoft v Česku spouští plán pro AI, do vzdělávání investuje přes 10 milionů
Microsoft v Česku spouští plán pro AI, do vzdělávání investuje přes 10 milionů
V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Zyxel Networks uzavírá partnerství s Tailscale, snadněji propojí pobočky a klienty
Zyxel Networks uzavírá partnerství s Tailscale, snadněji propojí pobočky a klienty
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentská umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentská umělá inteligence
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů