Češi to s plněním novoročních předsevzetí letos myslí vážně. Společnost Datart na základě vlastní analýzy zjistila, že na začátku nového roku vzrostly prodeje chytrých hodinek oproti loňskému průměru o 40 %. Během prvních dvou týdnů Datart dokonce prodal rekordní počet kusů.
Chytré hodinky jsou tradičně jednou z nejpopulárnějších produktových kategorií v období Vánoc. Statistiky Datartu však ukazují, že na rozdíl od ostatních segmentů, o něž zájem v novém roce lehce opadá, přetrvávají v případě chytrých hodinek vyšší prodeje až do ledna.
Prodejce se nicméně domnívá, že popularita chytrých hodinek podle všeho stále nenarazila na svůj vrchol. V loňském roce u nich Datart v meziročním srovnání registroval nárůst prodejů řádově o 15 %.
Stále větší zájem navíc pozoruje obzvlášť u chytrých hodinek s funkcí detekce pádu, které v případě nárazu nebo neobvyklých pohybů dokáží okamžitě kontaktovat pomoc. Znamená to, že chytré hodinky už dávno nejsou doménou sportovců, ale jsou pomocníkem i pro zlepšení životního stylu nebo produktivity.
Vedle chytrých hodinek se na trhu stále častěji objevují i zcela nové druhy zařízení s fitness funkcemi. Výrazněji se prosazují zejména chytré prsteny poskytující podobné funkce jako hodinky – jen v kompaktnější podobě. Na trhu se rychle usazují i chytré váhy, které v prodejích rychle nahrazují klasické váhy.
Zdroj: Datart