Společnost Datart uvádí, že prosincový vrchol sezony přinesl meziroční růst tržeb prodejce elektra o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují. Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.
Předvánoční nákupní horečku v českých obchodech zahájila dnes už tradiční prodejní akce Black Friday. V prosinci se pak předvánoční shon za nákupy ještě zintenzivnil. Podobně jako v předchozích letech prodeje elektroniky gradovaly v posledních několika dnech před Vánoci.
Mezi nejžádanější produkty v rámci předvánočních nákupů patřily mobilní telefony a příslušenství k nim jako sluchátka, a dále třeba chytré hodinky. V oblasti příslušenství a malých domácích spotřebičů pak Datart prodal vůbec nejvíce kusů zboží.
Zmínku si zaslouží také sluchátka značky Apple, zejména pak model Apple AirPods Pro 2023, kterých se prodalo meziročně o 175 % více. Vedle značky Apple se u maloobchodního prodejce elektra velké popularitě těšila například i ETA, LG, JVC a Philips.
Zdroj: Datart