Datart: Češi ve velkém nadělovali elektroniku, pod stromečkem vládly mobily

16. 1. 2025
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © bodnarphoto - Fotolia.com
Datart se pochlubil, že v prosinci pokořil hranici milionu nákupů a zaznamenal tak nový měsíční rekord.

Společnost Datart uvádí, že prosincový vrchol sezony přinesl meziroční růst tržeb prodejce elektra o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují.  Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.

Předvánoční nákupní horečku v českých obchodech zahájila dnes už tradiční prodejní akce Black Friday. V prosinci se pak předvánoční shon za nákupy ještě zintenzivnil. Podobně jako v předchozích letech prodeje elektroniky gradovaly v posledních několika dnech před Vánoci.

Mezi nejžádanější produkty v rámci předvánočních nákupů patřily mobilní telefony a příslušenství k nim jako sluchátka, a dále třeba chytré hodinky. V oblasti příslušenství a malých domácích spotřebičů pak Datart prodal vůbec nejvíce kusů zboží.

Channeltrends Awards

Zmínku si zaslouží také sluchátka značky Apple, zejména pak model Apple AirPods Pro 2023, kterých se prodalo meziročně o 175 % více. Vedle značky Apple se u maloobchodního prodejce elektra velké popularitě těšila například i ETA, LG, JVC a Philips.

Zdroj: Datart

Čtěte dále

Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex