David Rusín: D-Link chce letos s partnery růst na IP kamerách

19. 6. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: D-Link
David Rusín, channel sales manager ve společnosti D-Link, který se probojoval mezi top 5 channel manažery roku 2012 odhaduje hlavní oblasti růstu prodeje pro letošní rok.

Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti v prodejních/distribučních kanálech?

Před osmi lety jsem začal pracovat na straně prodejců v tehdejším CzechComputeru, poté jsem dva a půl roku působil v distribuční společnosti Tech Data, kde jsem začínal jako obchodník a postupně se vypracoval na produktového manažera pro značku D-Link. Jelikož se mi ve spolupráci dařilo, nabídl mi D-Link pozici channel managera, na které působím čtyři a půl roku.

Na jakých hlavních aktivitách pro podporu partnerské spolupráce jste vloni pracoval?

Mým hlavním cílem nejen za poslední rok bylo a je rozvíjení prodeje byznys řešení D-Linku v České republice a na Slovensku. Snažím se tedy partnerům firmu ukázat jako výrobce s přidanou hodnotou, který se nesoustředí pouze na cenotvorbu, ale poskytuje také poradenství a další podporu.

V čem konkrétně partnerům pomáháte?

Systém práce s partnery jsme vytvořili na více frontách. Prodejci registrovaní v partnerském programu získávají lepší projektové ceny nebo mají možnost registrace projektů, a tím ochrany zakázek. Každé dva týdny pak pořádáme on-line školení, která většinou vedu, a občasně také připravujeme pro partnery v různých částech ČR osobní školení zaměřené více na technologie. Kromě toho mají partneři ve VIP programu k dispozici produkty na zápůjčky, zboží za demo ceny apod.

Co považujete za svůj největší dosavadní úspěch ve spolupráci s partnery D-Linku?

Největším kladem minulého roku je pro mě vyrovnání poměru obratu z byznys řešení a z domácích produktů na 50 : 50, přičemž historicky tento poměr činil zhruba 80 : 20 ve prospěch consumer produktů. Podařilo se nám získat velké množství partnerů, kteří se rozhodli s námi dělat větší projekty a zaměřit se na oblast s vyššími maržemi.

Jaké jsou vaše hlavní cíle pro letošní rok?

D-Linku se podařilo získat v Německu první pozici na trhu IP dohledových řešení, takže mým jednoznačným záměrem pro letošní rok je replikovat tento úspěch i na českém trhu.  Myslím si, že máme dobré předpoklady pro úspěšný prodej těchto produktů. Naše technologie mydlink byla velice příznivě přijata a už nyní vidím meziroční nárůst v IP dohledu na úrovni 301 %.

Jaký letos očekáváte vývoj partnerského prodeje?

Cyber25 Early

Trochu „buddhisticky“ jsem se naučil mnoho neočekávat, abych nebyl zklamaný, ale nějaké odhady samozřejmě mám. Předpokládám, že se prodeje v rámci produktových skupin budou přelévat do oblasti storage, 10Gbitových Ethernet přepínačů a IP dohledu, a to v neprospěch tradičních řešení navázaných na stavebnictví, které v posledních letech stále klesá. Ve výsledku by celkový obrat mohl dosáhnout podobných čísel jako loni.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících