DisplaySearch: LED podsvícené LCD televize táhnou

27. 10. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podle analytické společnosti DisplaySearch se v letošním roce prodá více než 243 milionu televizí, z čehož 188 milionu budou LCD televize. Podívejte se na vývoj trhu z minulých let i dlouhodobou předpověď.

LCD nadále zůstává dominantní zobrazovací technologií a v každém regionu představuje více jak polovinu prodejů televizí. Světový šampionát ve fotbale měl být hlavním prodejním tahákem pro nové modely, ovšem v Evropě příliš nezabodoval. Opačná situace nastala v Japonsku, Číně, Latinské Americe a regionu Asie/Pacifik, kde se televize prodávají stále dobře, v důsledku čehož analytici odhadují pro druhou polovinu roku 2010 meziroční nárůst prodejů o 20 %.

Zákaznici obecně vnímají rozdíly mezi modely podsvícenými klasickými CCFL trubicemi a LED diodami. Ty jsou sice dražší, ale poptávka po nich významně  roste a ceny klesají. LED LCD televize proto budou v příštím roce podle odhadů analytiků tvořit více než 50 % všech prodaných LCD televizí. Špatně si nevedou ani plazmové televize, jejichž prodeje rostou a v letošním roce se jich celosvětově prodá o 25 % více než vloni, tj. 18 milionu kusů.

Channeltrends letní speciál

Prodeje televizí podle technologie v letech 2004 - 2014

Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report (říjen, 2010)

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta