Distribuční skupina ABC Data dosáhla v roce 2017 tržeb ve výši 1,38 miliardy dolarů

17. 4. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © maxoido - Fotolia.com
Skupina, která je aktivní na osmi trzích v regionu střední a východní Evropy, v roce 2017 překonala svá vlastní očekávání a dosáhla silných finančních výsledků. Pomohla specializace na čtyři klíčové segmenty.

Polská distribuční skupina ABC Data, o které snad ani nemusíme zmiňovat, že působí i na českém a slovenském trhu, oznámila výsledky svého hospodaření za rok 2017. Celkový obrat skupiny za toto období dosáhl částky 1,38 miliardy dolarů.

Čistý zisk překročil 10 milionů dolarů, což představuje dvojnásobek oproti předchozímu roku. ABC Data uvádí, že finanční výsledky předčily její očekávání o 23 % z hlediska čistého zisku a o 16 % z hlediska ukazatele EBITDA.

Klíčem k úspěchu bylo podle distributora zaměření na čtyři klíčové oblasti: elektronickou komerci, VAD, cloud a mobilitu. Obrat dceřiné VAD společnosti S4E například vykázala silný 29% růst na více než 71 milionů dolarů.

ABC Data dále tvrdí, že její hrubá marže ve výši 6,1 % je jedna z nejvyšších v rámci celosvětového distribučního trhu. Jako svou velkou výhodu skupina uvádí přímé působí na osmi trzích v regionu střední a východní Evropy.

Zdroj: Channel EMEA, ABC Data

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen