Dobírka dominuje platbám za on-line nákupy

28. 3. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky studie o současných platebních metodách při nákupu na internetu. Jaké trendy v platbě můžeme očekávat?

Dobírka dominuje platbám za on-line nákupyPodle výsledku Studie platebních metod 2011, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK), i v letošním roce vede při internetových nákupech dobírka. Tato situace trvá i přes širokou nabídku dalších metod úhrady zboží nebo služeb na českém Internetu.

V současné době trh nabízí deset různých druhů platebních metod, které jsou nabízeny za pomoci více jak třiceti produktů.  „Během přípravy studie jsme si potvrdili, že nabídka na trhu platebních metod pro e-komerci je široká. S ohledem na konzervativní přístup českých zákazníků a medializaci možných rizik při nákupu na internetu však nadále vévodí všem platebním systémům klasická dobírka, uvedl v tiskovém oznámení výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Očekávané trendy na poli elektronických plateb

Podle Jana Vetyšky by po vzoru USA a západní Evropy mělo docházet k dalšímu rozšiřování využití platebních karet, a to především u nehmotného obsahu. „Jako příklad může sloužit současný boom slevových serverů, kde zákazníci platí za vouchery, které po platbě obdrží do e-mailu, dodává Jan Vetyška.

U prodejců hmotného zboží pak zaznamenávají nárůst především tzv. platební agregátory, které nabízejí sjednocení více platebních metod či platebních bran do jedné.

Cyber25

I přes velké investice do rozvoje nabídky online platebních metod nelze podle APEKu očekávat, že by dobírka či platba v hotovosti na výdejně byly odsunuty do pozadí. Nadále lze předpokládat, že se ještě několik let bude jednat o nejčastěji užívanou platební metodu v ČR.

Jak se liší názory a chování Čechů a Slováků při nakupování na internetu se můžete dočíst ve článku zde.

Zdroj: Asociace pro elektronickou komerci
Foto:
© nyul - Fotolia.com

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem