Doručování na dobírku je zřejmě nesmrtelné, jeho obliba dokonce mírně roste (DPD)

20. 4. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Ze statistik dopravce DPD z druhého pololetí roku 2016 vyplývá, že Češi stále preferují doručování zboží z e-shopů na dobírku, jakkoliv mají k dispozici modernější a jednodušší platební metody.

Společnost DPD zveřejnila výstup ze svých interních statistik za druhé pololetí roku 2016, ze kterých vyplývá rostoucí obliba dodávání zboží na dobírku. V období od srpna do prosince loňského roku činil počet zásilek na dobírku činil v průměru o 80 000 měsíčně více než za totéž období roku 2015.

Celkový počet zásilek na dobírku v období od srpna do prosince loni činil 2 130 000, zatímco v roce 2015 to bylo pouze 1 730 000. Nejvytíženějším měsícem byl prosinec 2016, kdy lidé zaplatili při doručení o 42 000 zásilek více než v prosinci roku 2015.

Dopravce nemá z této situace příliš velkou radost. Generální ředitel společnosti Miloš Malaník si mírně posteskl nad tím, že dobírka má v ČR stále silný základ navzdory snahám DPD přinášet do své branže inovace a informovat zákazníky o jednodušších metodách doručování a plateb.

V západních zemích dobírku například téměř vůbec neznají a nákup bývá zaplacen bezhotovostně předem. Rádi bychom, aby i Češi vzali za své, že existují daleko komfortnější metody, které navíc uspoří jejich čas při předání zásilky kurýrem,” uvedl.

Zdroj: DPD

Čtěte dále

Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First