Doručování na dobírku je zřejmě nesmrtelné, jeho obliba dokonce mírně roste (DPD)

20. 4. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Ze statistik dopravce DPD z druhého pololetí roku 2016 vyplývá, že Češi stále preferují doručování zboží z e-shopů na dobírku, jakkoliv mají k dispozici modernější a jednodušší platební metody.

Společnost DPD zveřejnila výstup ze svých interních statistik za druhé pololetí roku 2016, ze kterých vyplývá rostoucí obliba dodávání zboží na dobírku. V období od srpna do prosince loňského roku činil počet zásilek na dobírku činil v průměru o 80 000 měsíčně více než za totéž období roku 2015.

Celkový počet zásilek na dobírku v období od srpna do prosince loni činil 2 130 000, zatímco v roce 2015 to bylo pouze 1 730 000. Nejvytíženějším měsícem byl prosinec 2016, kdy lidé zaplatili při doručení o 42 000 zásilek více než v prosinci roku 2015.

Dopravce nemá z této situace příliš velkou radost. Generální ředitel společnosti Miloš Malaník si mírně posteskl nad tím, že dobírka má v ČR stále silný základ navzdory snahám DPD přinášet do své branže inovace a informovat zákazníky o jednodušších metodách doručování a plateb.

Channeltrends letní speciál

V západních zemích dobírku například téměř vůbec neznají a nákup bývá zaplacen bezhotovostně předem. Rádi bychom, aby i Češi vzali za své, že existují daleko komfortnější metody, které navíc uspoří jejich čas při předání zásilky kurýrem,” uvedl.

Zdroj: DPD

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta