Důvěra Slováků v e-shopy roste, záleží jim i na rychlosti a času dodání

2. 8. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Průzkum Nielsen Admosphere pro Slovenskou asociáciu pro elektronický obchod (SAEC) ukaze, že zákazníci na Slovensku stále více důvěřují on-line nakupování. Oceňují široký výběr, pohodlí i lepší ceny.

Až 94 % slovenských respondentů, kteří za poslední rok nakoupili na internetu, mělo s nákupem pozitivní zkušenost. Kromě ceny a kvality nabízeného produktu/služby považuje 15 % dotázaných za rozhodující faktor při nákupu rychlost a dobu dodání.

Zákazníci podle dotazování považují při výběru prodejce za důležité mít možnost osobního vyzdvihnutí zásilky, například cestou z práce nebo v blízkosti bydliště. Vyplývá to z průzkumu SAEC a Nielsen Admosphere realizovaném v období 28. 5. 2018 až 4. 6. 2018.

Výše útraty roste

Rostoucí důvěru v e-commerce SAEC dokládá vyšší útratou. Zákazníci, kteří letos nakoupili na internetu, utratili nejčastěji mezi 201-500 eury, přitom více než čtvrtina respondentů utratila více než 500 eur. Loni to přitom bylo 21 %.

Nakupující jsou však pořád do jisté míry opatrní a platí zejména na dobírku. Ta představuje 40 % plateb za on-line nákupy, i když podle SAEC její podíl meziročně postupně klesá.

Špatná zkušenost? Ojediněle

Jen 3,5 % dotázaných uvedlo, že nemělo s on-line nakupováním pozitivní zkušenost. I tohle procento klesá. Nejčastějším důvodem nespokojenosti byla zlá kvalita produktu, nedostatečné informace o vadách a rizicích výrobku nebo neschopnost dodat zboží v uvedeném termínu.

Dvě třetiny respondentů (67 %) uvedly, že serióznost a důvěryhodnost e-shopu jim pomáhají rozpoznat zkušenosti a doporučení jiných uživatelů.

SAEC uvádí, že na zvýšení důvěryhodnosti bude mít vliv i nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), různé certifikáty a pečetě kvality od nezávislých autorit.

Channeltrends letní speciál

„Základom reputácie e-shopu by mali byť kvalitne spracovaný web s kontaktnými údajmi, transparentnosť a serióznosť pri nákupe a reklamáciách a dostatočný výber spôsobov platby a doručenia,“ dodává asociace.

Zdroj: SAEC, Nielsen Admosphere

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem