Epson: Děti se lépe učí z tištěných materiálů než z obrazovek

11. 12. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Více než polovina rodičů nicméně věří, že školy budou časem vyučovat pouze na digitálních zařízeních a že knihy ze tříd zmizí.

Společnost Epson se zaměřila na měnící se návyky lidí ohledně tisku. Související studie odhalila, že až 51 % rodičů si myslí, že jejich děti se učí lépe interakcí s fyzickými předměty než s informacemi na obrazovkách.

Z průzkumu vyplynulo, že více než polovina rodičů (57 %), věří, že se školáci budou časem učit pouze na digitálních zařízeních a že knihy ze tříd úplně zmizí. A to i přesto, že 46 % rodičů věří, že práce výhradně na obrazovkách není pro jejich děti nejlepší cesta.

„Výzkum ukazuje, že když čteme online, vytvářejí se v mozku jiná spojení než ta, která používáme při čtení tištěných informací. Při čtení na obrazovce má totiž mozek tendenci klouzat po povrchu informací,“ vysvětluje klinická psycholožka Leanne Hallová.

„To sice znamená, že děti dokážou číst rychleji a pokrýt více obsahu, ale je pravděpodobné, že vstřebávají mnohem méně informací, než kdyby četly tištěný text,“ dodává. Dotazování dále odhalilo, že celkem 43 % dotázaných rodičů si myslí, že je pro jejich dítě jednodušší učit se psaním perem na papír než na klávesnici.

Fotografie jako okno do života

Výzkum také zjistil, že tištěné fotografie mohou malým dětem pomáhat s osvojováním pocitu sounáležitosti a místa. Celkem 86 % rodičů souhlasí s tím, že děti jsou si bližší se svými příbuznými, když si prohlížejí jejich vytištěné fotografie, a 87 % říká, že když jsou děti doma obklopeny fotografiemi rodiny, pomáhá jim to budovat silný pocit sounáležitosti.

Přesto kvůli nástupu digitální fotografie a okamžitého sdílení fotek na sociálních sítích nemá více než třetina lidí doma na stěnách žádné fotografie rodiny či přátel. Místo toho má průměrný rodič přes 1 200 fotografií rodinných vzpomínek schovaných v telefonech a tabletech a většina z nich nikdy nespatří světlo světa – pouhá 2 % se vytisknou a vystaví.

„Zejména vytištěné fotografie fungují jako vizuální podněty, které nám usnadňují přístup k těmto vzpomínkám, a stálá přítomnost vytisknutého obrázku v domácnosti nám také dává příležitost povídat si o něm a vracet se k důležitým událostem, které by se jinak ztratily mezi stovkami uložených digitálních snímků v telefonu,“ uzavírá Hallová.

Zdroj: Epson

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB