Ericsson: Virtuální a rozšířená realita podpoří rozvoj m-commerce

3. 1. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © tovovan - Fotolia.com
Více než dvě pětiny uživatelů, kteří nakupují přes chytré telefony, tak činí pravidelně každý týden. Nejčastěji by uvítali zobrazování pouze relevantních položek, nebrání se ani nákupním asistentům.

Studie společnosti Ericsson odhalila, že v následujících letech bude celosvětově narůstat nakupování prostřednictvím chytrých telefonů. Z uživatelů, kteří k nákupu používají mobil, takto pravidelně každý týden nakupuje celých 43 %.

Ericsson uvádí, že spotřebitelé často tráví výběrem produktu více času než jeho skutečným používáním. Z tohoto důvodu si 48 % nakupujících přeje při nákupním rozhodování vidět pouze relevantní položky.

Potřeba eliminace výběru je podle studie jedním z hlavních posunů nákupního chování. Celkem 47 % uživatelů, kteří využívají chytrý telefon k nákupům, by uvítalo službu, která bude monitorovat a automaticky doplňovat zásoby věcí každodenní spotřeby.

Až 63 % z nich si myslí, že v budoucnu by měla mít většina lidí nákupního asistenta, který jim bude s nakupováním pomáhat. To však dle Ericssonu platí jen u rutinního nákupu; více než polovina dotázaných se přiznala, že dokáže strávit hodiny prohlížením produktů, které je zajímají.

Malé displeje vykompenzuje VR/AR

Společnost uvádí, že přestože se obrazovky chytrých telefonů v posledních letech výrazně zvětšily, stále jsou jedním z úskalí on-line nákupů a pravděpodobně také důvodem, proč nejaktivnější zákazníci, kteří jejich prostřednictvím nakupují, mají zájem při nákupu využívat virtuální realitu.

Celkem 69 % uživatelů AR a VR si myslí, že tato technologie poskytne chytrým telefonům všechny výhody obchodů. Hlavní výhodou on-line nákupů je flexibilita a pohodlí, které oceňuje 66 % zákazníků.

Celkem 36 % zákazníků se dle studie dokonce domnívá, že kamenné obchody by měly nabízet nižší ceny, aby mohly konkurovat on-line nákupům, téměř okamžitým dodávkám, bezproblémovému vrácení produktu a odborné asistenci.

Ericsson uzavírá, že je pravděpodobné, že podoba a role kamenných obchodů projde změnou. Lze očekávat, že stále větší důraz bude kladen na zákaznickou zkušenost, osobní kontakt a přístup.

Sociální aspekt nakupování nicméně nejspíš jen tak nezmizí. Ze studie vyplynulo, že celkem 40 % uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím chytrých telefonů připouští, že často chodí do nákupních center, aby se potkali s přáteli.

Zdroj: Ericsson

Čtěte dále

Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu