Facebook ukáže obchodníkům, kdo chodí do jejich prodejen

19. 4. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Sjednocení a přidání nových funkcí do analytické platformy Facebooku poskytne obchodníkům několik nových nástrojů, díky kterým se dozví informace o svých zákaznících nebo o efektivitě reklamních kampaní. Platit budou – jak jinak – vlastními daty.

Maloobchodníci, kteří chtějí vědět, kdo nakupuje v jejich kamenných prodejnách, dostanou do rukou nový nástroj. Facebook sjednotil svou sadu analytických produktů Facebook Analytics do jediné služby, která kromě mnoha jiného nabídne srovnání obchodních transakcí v prodejně s on-line aktivitou uživatelů.

Tato služba je bezplatná, nese s sebou však nutnost nahrát data o prodeji na servery Facebooku. Pokud to obchodník „překousne“, služba mu poskytne vhled do souvislostí mezi on-line a off-line chováním uživatelů. To umožní lépe cílit reklamu a také měřit, jak úspěšné byly dosavadní kampaně.

Myslím, že to bude velmi zajímavé pro obchodníky, které zajímá demografické složení jejich zákazníků – kdo chodí to jejich prodejny, kdo tam naopak nechodí a jaký účinek má na uživatele reklama,“ uvedl viceprezident Gartneru Brian Blau.

Jedna z velkých výhod Facebooku – která je vlastně nezbytnou podmínkou k tomu, aby výše popsaná služba fungovala – tkví v tom, že dokáže sledovat, odkud se k němu uživatelé připojují. Společnost však našim americkým kolegům odmítla upřesnit, jak přesně to dělá a jak se mohou uživatelé tomuto sledování případně vyhnout.

Další novinkou v sadě Facebook Analytics je integrace interakcí uživatelů s profily značek. Služba tak nyní například umožní měřit, jak velký podíl uživatelů, kterým se líbí příspěvek o novém produktu, si jej následně pořídí.

Kromě toho nyní služba umí i rozpoznávat anomálie v chování uživatelů. Pokud například po aktualizaci aplikace dojde k výraznějšímu výkyvu v počtu uskutečněných nákupů, Facebook upozorní prodejce, že se něco děje.

Cyber25 Early

Firmy si budou zároveň budou moci nastavit podobu analytické konzole a nechat si zobrazovat ty grafy a ukazatele, které považují za nejdůležitější.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících