Foxdeli: České e-shopy většinou nezajímá, kdy a zda si zákazník vyzvedne balík

20. 2. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
České e-shopy podle Foxdeli zbytečně přicházejí o cash flow tím, že se nezajímají, co se s jejich balíky děje po odeslání. Průzkum proběhl na vzorku dvaceti českých internetových obchodů.

Průzkum společnosti Foxdeli odhalil, že ani jeden z dvacítky testovaných e-shopů se nezajímal, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, i když kurýr na adrese při předání nikoho nezastihl.

Foxdeli uvádí, že všechny balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze několik dnů až týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze.

Podle společnosti z výše uvedeného vyplývá, že české internetové obchody tímto každoročně přichází o podstatnou část cash flow. Průzkum proběhl na vzorku 20 e-shopů z top 100 nejoblíbenějších e-shopů české e-commerce.

Služby kazí i nepříjemní kurýři

Zboží bylo objednané vždy na dobírku a doručováno postupně všemi přepravními společnostmi, které v České republice působí (InTime, Česká pošta Do ruky, Česká pošta Na poštu, DPD, PPL, GLS, Geis, Uloženka, Zásilkovna).

Foxdeli uvádí, že ze všech dvaceti případů zákazníka ani jednou nekontaktoval ohledně vyzvednutí e-shop, jen v sedmi případech zavolal kurýr proto, aby zákazníka našel, a z toho ve třech případech bylo hodnocení kvality komunikace s kurýrem posuzováno jako nedostatečné – kurýr byl zkrátka nepříjemný.

Průzkum podle šéfa Foxdeli Martina Jareše dopadl podle očekávání. „Ani jeden z e-shopů nezaregistroval, že nezaplacené balíčky leží někde ve skladu u přepravce, a nepokusil se zákazníka kontaktovat a ‚motivovat ho‘ k vyzvednutí/doručení,“ uvedl.

Problém vězí v (ne)komunikaci

Foxdeli naznačuje, že právě zefektivnění doručení objednávky, a to nejen z pohledu e-shopů, ale i dopravců a koncových zákazníků je důležitou službou. Společnost uvádí, že umí pracovat s daty většiny dopravců v ČR, a v jednom přehledném zobrazení upozornit na problémové zásilky nehledě na to, kdo je zákazníkům veze.

Channeltrends letní speciál

S nevyzvednutou anebo nedoručenou objednávkou je nutné proaktivně pracovat a nenechat ji bloumat po lesích. Díky lepší komunikaci nepřijdete o obchod, vyhnete se vratce a zákazník bude z vaší péče nadšený,“ uzavírá Jareš.

Zdroj: Foxdeli

Čtěte dále

AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram