Gartner: AI ušetří kontaktním centrům desítky miliard dolarů

1. 9. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Tatiana Shepeleva @fotolia.com
Umělá inteligence si nachází cestu do kontaktních center. Zatímco v letošním roce je alespoň zčásti automatizováno 1,6 % interakcí, v roce 2026 už to bude desetina.

Umělá inteligence začíná podle analytiků z Gartneru výrazně měnit byznys kontaktních center. Globální investice do příslušných řešení by měly za letošní rok dosáhnout 1,99 miliardy dolarů a do roku 2026 by měla AI ušetřit 80 miliard dolarů na personálních nákladech.

Gartner odhaduje, že v kontaktních center celosvětově pracuje 17 milionů lidí a jejich mzdy představují až 95 % provozních nákladů. Zatímco dnes je podle Gartneru plně či částečně automatizovaných 1,6 % interakcí s klienty, v roce 2026 to bude již 10 %.

Analytici dodávají, že i částečná automatizace – například chatbot nebo voicebot, který zákazníka identifikuje a zjistí, proč volá, než jej přesměruje na živého operátora – dokáže zkrátit čas interakce až o třetinu a přinést provozovatelům ne­zanedbatelné úspory.

Ani toto nebe však není bez mráčku. Gartner se domnívá, že širší adopci bude během nejbližších let bránit roztříštěnost nabídky a složitost nasazení, zejména co se týče kompletního nahrazení lidských operátorů technologiemi, které budou schopné hlasovou komunikaci. 

Cyber25 Early

Náklady na integraci jednoho hlasového AI operátora analytici odhadují na jeden až dva tisíce dolarů a upozorňují, že postupné zavádění, vyladění a údržba těchto řešení představuje projekt na několik let. V dohledné době proto lze očekávat jejich nasazení pouze u největších provozovatelů.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence