Gartner: Do roku 2025 bude 80 % B2B interakcí probíhat digitálně

22. 9. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © kentoh - Fotolia.com
Čím více mileniálů bude zastávat klíčové rozhodovací pozice, tím více organizací bude upřednostňovat nákupy přes digitální kanály. Růst digitálních interakcí mezi kupujícími a dodavateli by tak měl v příštích letech růst exponenciálně.

Společnost Gartner odhaduje, že exponenciální nárůst digitálních interakcí mezi kupujícími a dodavateli v následujících pěti letech prolomí tradiční prodejní modely. Do roku 2025 by tak 80 % obchodních B2B interakcí mělo probíhat digitálně.

Důvodem je podle analytiků i to, že 33 % všech kupujících má zájem o nákup bez účasti prodejců – mezi mileniály je takových respondentů dokonce 44 %.

S odchodem starších generací do důchodu a nástupem mileniálů na klíčové rozhodovací pozice se dá očekávat, že preference nákupů přes digitální kanály se stane novou normou,“ nastiňuje Cristina Gomezová z Gartneru.

Průzkum společnosti ukazuje, že kupující obvykle při zvažování nákupu tráví pouze 17 % svého času setkáním s potenciálními dodavateli. Jak se bude osobní kontakt se zákazníky zkracovat, virtuální prodej přes digitální kanály začne převládat.

Aby prodejci vyšli vstříc nákupním preferencím zákazníků a osvojili si přístup závisející více na digitálním kontaktu, Gartner jim doporučuje zvážit následující kroky:

1) Diverzifikovat nástroje a kanály digitálního prodeje

Prodejci potřebují digitální nástroje, které budují kontakt se zákazníky, a to způsobem, který kopíruje tradiční formy prodeje. Prodejci musí být zároveň schopní používat více digitálních kanálů současně.

2) Přehodnotit prodejní strategie

Aby se prodejci naučili, jak sladit prodejní aktivity s preferovanými kanály zapojení zákazníků a jejich nákupní cestou, budou podle Gartneru potřebovat vybudovat zcela nové prodejní metody a strategie.

Cyber25 Early

3) Najít rovnováhu mezi starým a novým

Pro zachování kontaktu se zákazníky a udržení prodejních cílů bude pro CSO důležité najít správnou rovnováhu mezi novými a již zavedenými technologiemi tak, aby mohli lépe optimalizovat strategie virtuálního prodeje.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci