Gartner: Pod stromečkem budou spíše tablety a sporttestery než chytré hodinky

22. 11. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Dan Race - Fotolia.com
Chytré hodinky se musí zmenšit a nabídnout více aplikací a možností využití, pokud mají uspět.

Společnost Gartner se v předvánočním čase zaměřila na problematiku chytrých hodinek. Podle názoru jejích analytiků nebudou tato zařízení, navzdory pozornosti jim v současnosti věnované, o Vánocích často příliš nadělovaná. Podle Gartneru jsou hodinky zatím příliš drahé a v porovnání s tablety a sporttestery nepříliš užitečné.

Za hodně peněz málo muziky

Hlavní problémy chytrých hodinek podle Gartneru tkví v jejich designu a nedostatku aplikací a vlastností. Podle Annette Zimmermannové, klíčové analytičky Gartneru, uživatel od nové produktové kategorie v cenové hladině 200-300 dolarů očekává trochu více, než jsou chytré hodinky v současnosti schopné nabídnout.

Za stejné peníze se totiž dá sehnat levnější tablet s dobrou sadou vlastností, a právě po takovém produktu, který nabízí větší hodnotu, lidé sáhnou spíše.

Uživatel bude chtít malé hodinky s velkou výdrží

K prodeji nepřispěje ani nepříliš atraktivní design; většina chytrých hodinek je totiž příliš velká. Výrobci se podle Gartneru budou muset vrátit ke kreslicím prknům a vymyslet lepší vyvážení mezi velikostí a výdrží baterie. Právě tyto dva parametry totiž budou podle Zimmermannové hrát velkou roli při rozhodování zákazníků.

Gartner dodává, že úspěch chytrých hodinek bude stát i na šiři jejich kompatibility a nabídky aplikací. Investice a budování vývojářské komunity bude podle společnosti stejně důležité jako před několika lety u chytrých telefonů.

Zdroj: Gartner, IDG News Service

Čtěte dále

Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First