Gartner: Šance vyvinout finančně úspěšnou aplikaci bude čím dál menší

14. 1. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Rostoucí konkurence, nároky uživatelů a přesycená nabídka budou výrazně snižovat šanci vydělat na prodeji mobilních aplikací.

Naplní-li se prognóza společnosti Gartner, bude to znamenat špatné zprávy pro vývojáře mobilních aplikací. Rostoucí konkurence a zvyšující se očekávání zákazníků budou v příštích letech výrazně snižovat šance vydělat na aplikacích pro chytré telefony a tablety.

Gartner předpovídá, že do roku 2018 bude pouze jedna z deseti tisíc aplikací považovaná svými vývojáři za finančně úspěšnou.

Faktorem snižujícím pravděpodobnost úspěchu je podle Gartneru hlavně přesycení nabídky. Obchody Google Play a iTunes oba nabízejí přes milion aplikací a s každou novou bude klesat pravděpodobnost, že si jí uživatelé všimnou.

Už dnes je přes 90 % placených aplikací stahováno méně než 500x denně a vydělává méně než 1 250 dolarů denně. Tato čísla se přitom do budoucna mají ještě zhoršovat. Navíc, uživatelé budou očekávat čím dál sofistikovanější aplikace, což prohloubí náklady na jejich vývoj.

Gartner proto vývojářům doporučuje realistický přístup a důkladné zvážení projektů, u nichž chtějí vydělat na samotném prodeji aplikace. Možnost úspěchu je totiž mizivá. Na druhou stranu však podle Gartneru bude vždy existovat určitá šance, že bezejmenný student po večerech vyvine aplikaci, která se stane celosvětovým hitem.

S rostoucí nabídkou dáme na doporučení

Společnost naopak předpovídá vzestup bezplatných aplikací z loňského 91% podílu na 94,5 % v roce 2017. Celkový počet stažení byl měl za stejné období vzrůst z 102,1 miliardy na 268,7 miliardy, z toho placené aplikace by měly růst z loňských 9,2 miliardy na 14,8 miliardy stažení v roce 2017.

Rostoucí počet dostupných aplikací podle Gartneru změní způsob jejich vyhledávání. Jelikož uživatel nebude schopný sám projít tak rozsáhlou nabídku, bude o to více věnovat pozornost doporučením serverů, sociálních sítí, reklamních kampaní, ale i svých přátel a známých.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB