Gartner: Světový trh CRM softwaru v roce 2013 vyrostl o 13,7 %

8. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Rok 2013 byl ve znamení silné poptávky po cloudových variantách CRM. Mezi výrobci zvýšilo Salesforce.com, díky vysokému meziročnímu růstu, svůj náskok na konkurenci.

Společnost Gartner zveřejnila výsledky vývoje světového trhu CRM (software pro správu vztahů se zákazníky) v roce 2013. Podle studie v loni dosáhly tržby výše 20,4 miliardy dolarů, což je o 13,7 % lepší výsledek než v roce 2012. Za růstem podle Gartneru stojí především investice do digitálního marketingu a zákaznické zkušenosti.

CRM bude v příštích letech srdcem digitálních iniciativ. Je to technologická oblast, které nebudou chybět prostředky, protože digitální byznys je naprosto nezbytný pro udržení konkurenceschopnosti podniku,“ uvedla víceprezidentka Gartneru Joanne Correiaová.

Poptávka po cloudových řešeních

Během loňského roku panovala silná poptávka po CRM ve variantě SaaS (software jako služba). Taková řešení představovala 41 % celkových tržeb a zájem o ně byl podle Gartneru podpořen tím, že podniky všech velikostí hledaly způsob, jak jednoduše nahradit staré systémy a provozovat nové aplikace.

Více než 80 % celkových tržeb pocházelo z regionů Severní Ameriky a západní Evropy, přičemž Severní Amerika tvořila nadpoloviční většinu trhu (52,9 %) a západní Evropa zaznamenala nadprůměrný 15,2% růst. K dvoucifernému růstu však rošlo i na rozvojových trzích v Asii, jakkoliv zde existovaly negativní faktory v podobě zpomalujících makroekonomických ukazatelů a propadu některých místních měn.

Největší zájem o CRM byl zaznamenán u firem z oblasti komunikací, médií a IT služeb, vzhledem k jejich zaměření na velké skupiny zákazníků prostřednictvím call center. Na druhém místě byly společnosti z oblasti výroby, které využívají CRM pro správu produktů a prodejních kanálů. Třetí velkou skupinou byly finanční instituce.

Salesforce.com zvyšuje náskok

V žebříčku pěti největších výrobců z hlediska tržeb zůstává na prvním místě Salesforce.com, jehož silný meziroční růst tržeb o 30,3 % byl nejvyšší z první pětky a pomohl mu odskočit druhému SAP na podstatně vyšší rozdíl než v loni.

Třetí byl Oracle s pouze 4% růstem. Nadprůměrně naopak rostly čtvrtý Microsoft i páté IBM.

Channeltrends letní speciál

Tabulka 1 – Srovnání největších výrobců z hlediska tržeb (miliony dolarů)

Výrobce

Tržby v 2013

 

Podíl v 2013 

Tržby v 2012 

Meziroční změna

salesforce.com

3 290,3

16,1 %

2 525,6

30,3 %

SAP

2 621,5

12,8 %

2 327,1

12,7 %

Oracle

2 096,5

10,2 %

2 015,2

4,0 %

Microsoft

1 392,4

6,8 %

1 134,0

22,8 %

IBM

792,1

3,9 %

649,1

22,0 %

ostatní

10 283,5

50,2 %

9 351,2

9,9 %

Celkem

20 476,3

100,0 %

18 002,2

13,7 %

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách