Gartner: Trh CRM softwaru v roce 2012 rostl o 12,5 %

29. 4. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Podle analytické společnosti Gartner vzrostly v roce 2012 tržby dodavatelů na celosvětovém trhu CRM na 18 miliard dolarů, což představuje nárůst o 12,5 procenta.

Společnost Gartner zveřejnila výsledky segmentu CRM softwaru, který rostl výrazně rychleji než zbytek softwarového trhu.

Růst trhu CRM byl v roce 2012 oproti celému trhu firemního softwaru trojnásobný,“ uvedla ve zprávě Joanne Correia,analytička Gartner.

Jako hlavním trend na trhu CRM vidí Gartner nárůst podílu dodávky softwaru „jako služby“. Na CRM jako službu připadlo v roce 2012 téměř 40 % tržeb.

Hlavní dodavatel „cloudového CRM“ se stala společnost Salesforce, která dokázala v roce 2012 zvýšit tržby o 26 %, a získala tak 14% tržní podíl. Díky tomu předstihla dlouhodobě největšího dodavatele, společnost SAP, jehož obrat meziročně stagnoval.

Téměř osmiprocentní nárůst vykázal třetí Oracle. Výrazného růstu pak dosáhly společnosti Microsoft (26 %) a IBM (39,4 %).

Z pohledu jednotlivých regionů 80 % obratu z dodávek CRM připadá na Severní Ameriku a západní Evropu. Největší růst však vykazují regiony východní Evropy, Eurasie a Blízkého východu/Afriky.

Cyber25

Tab.: Trh softwaru CRM podle obratu výrobců celosvětově v roce 2012 (mil. dolarů)

Společnost

Obrat v r. 2012

Tržní podíl (%) v r. 2012

Obrat v r. 2011

Meziroční rust v %

salesforce.com

2 525,6

14,0

2 004,6

26,0

SAP

2 327,1

12,9

2 325,1

0,1

Oracle

2 015,2

11,1

1 870,0

7,8

Microsoft

1 135,3

6,3

900,9

26,0

IBM

649,1

3,6

465,6

39,4

Ostatní

9 437,7

52,1

8 513,7

10,7

Celkem

18 090,0

100,0

16 079,9

12,5

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách