Gemius: Česká on-line reklama se vyznačuje nejvyšším podílem bohatých formátů v regionu

4. 9. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © varijanta - Fotolia.com
Odvrácenou stranou mince je skutečnost, že se tuzemské kampaně vyznačují nejnižší průměrnou mírou prokliku v celé střední a východní Evropě. Pozitivní zprávou je naopak růst podílu mobilních zařízení.

Nová zpráva AdMonitor od společnosti Gemius uvádí, že více než polovina českých digitálních kampaní cílí na uživatele pomocí rich media formátů (57 %), což je to nejvíce v regionu střední a východní Evropy a zároveň o 13 % více než ve druhé polovině roku 2016.

Na druhou stranu však máme nejnižší míru prokliku (average CTR) z celého regionu, která se oproti loňskému roku poměrně výrazně snížila z 0,57 % na 0,43 %. Pokles míry prokliku je však trendem i na dalších trzích regionu, například na Slovensku či v Polsku.

Zpráva dále uvádí, že se v České republice zvyšuje podíl kliknutí provedených na mobilních zařízeních, tedy tabletech a telefonech. Ve druhé polovině roku 2016 činil tento podíl 40 %, v roce 2017 je to již téměř 50 %.

Nejvyšší míra prokliku v případě rich media formátů byla zaznamenána u tabletů (CTR 2 %), klasické bannery vedou na mobilních telefonech (CTR 0,8 %). Nejvíce kliknutí na reklamní kreativy v ČR provádí nejstarší skupina uživatelů ve věku 55-69 let, kteří tvoří bezmála třetinu všech kliknutí..

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti