Gemius: V dubnu uživatele na internetu zajímal nejvíc sport a IT

29. 5. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Beboy - Fotolia.com
Nejnovější výsledky měření návštěvnosti webových stránek NetMonitor ukazují vliv počtu dní v měsíci na návštěvnost.

Měsíce s nižším počtem dnů vykazují nižší návštěvnostV dubnu letošního roku navštívilo tuzemské weby zapojené do projektu NetMonitor 6,1 milionu českých uživatelů a ve srovnání s březnem jejich počet klesl o více než 36 tisíc.

Rovněž se snížil počet zobrazených stránek a celkově v dubnu uživatelé zobrazili 7,5 miliardy stránek.

V podobné meziměsíční výši se snížil průměrný čas, který uživatelé na stránkách trávili. V dubnu se pohyboval na hodnotě 20 hodin a 12 minut, což bylo ve srovnání s březnem o zhruba půl hodiny méně.

On-line populace v ČR dosáhla v dubnu počtu téměř 6,3 milionu uživatelů, což je o 211 tisíc více než v dubnu 2011. V české internetové populaci bylo ve čtvrtém měsíci více mužů (52,14 %) než žen (47,86 %), si také zobrazili více stránek.


Návštěvnost webových stránek zapojených do projektu NetMonitor

Ukazatel

březen 2011

duben 2012

Změna

Absolutní

Relativní

Reální uživatelé z ČR

6 184 633

6 148 133

-36 500

-0,59%

Počet zobrazených stránek z ČR

8 010 248 152

7 543 992 496

-466 255 656

-5,82%

Průměrně strávený čas (ATS)

22:23:16

20:51:12

- 1:32:04

- 6,78%

Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, březen 2012 a duben 2012


Cyber25

Nejnavštěvovanější kategorie webů

V dubnu 2012 zaznamenaly pokles počtu reálných uživatelů také téměř všechny měřené kategorie. Nárůst ve srovnání s březnem zaznamenala pouze kategorie Sport (5,8 %), IT servery, mobilní a digitální technologie (2 %) a zájmové servery, hobby (1,7 %). Nejvyšší propad postihl zábavní a herní portály, servery o cestování a ekonomice.

Mezi nejnavštěvovanější kategorie webů patřily v dubnu 2012 stále „Home page rozcestníků“ (5,9 milionu uživatelů), „Databáze a katalogy“ (5,24 milionu uživatelů), „Komunikační služby“ (4,63 milionu uživatelů), „Zpravodajství“ (4,43 milionu) a „TV a rádia“ (4,09 milionu).

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků