GfK: Globální trh spotřebitelských PC je v útlumu, existují však ostrůvky růstu

10. 9. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © daliu - Fotolia.com
Analýza společnosti GfK potvrzuje, co tvrdí další výzkumné agentury. Poptávka po spotřebitelských počítačích obecně klesá, zároveň však roste zájem o výkonná herní zařízení nebo tenké a lehké prémiové modely.

Společnost GfK uvádí, že globální poptávka po stolních a přenosných spotřebitelských PC zůstává nízká. Počet prodaných desktopů v prvním pololetí roku 2018 poklesl o 14 % a notebooky na tom při 9% poklesu nebyly o mnoho lépe.

Analytici však zároveň upozorňují, že tento propad částečně vyvážila rostoucí průměrná cena spotřebitelských PC . Globální tržby z desktopů za první pololetí poklesly „jen“ o 5 % na 2 miliardy eur, v případě notebooků pak o 4 % na 13,3 miliardy eur.

Průměrná prodejní cena desktopů ve sledovaném stoupla o 5 % na 527 eur, zatímco cena notebooků narostla o 7 % na 602 eur. GfK dodává, že ačkoliv měla na zvýšení průměrných cen velký vliv sílící poptávka po herních modelech, nebyl to jediný faktor.

Paměti, elegance a výkon

Zvýšení cen podle analytiků ovlivnila také nepříznivá situace týkající se dostupnosti komponentů (přetrvávaící nedostatek pamětí netřeba připomínat), ale také rostoucí poptávka po elegantních prémiových modelech, jež nabízejí kvalitnější uživatelský zážitek.

Touha spotřebitelů po vyšším výkonu se podle GfK projevuje v technických ukazatelích. Počítače vybavené „špičkovými procesory“ podle analytiků tvořily zhruba 60 % celkových tržeb a podobný podíl měly také modely vybavené 8 GB RAM a více.

Channeltrends letní speciál

GfK eviduje také nárůst poptávky po počítačích vybavených hybridními úložišti (kombinace HDD a SSD) nebo výhradně SSD. Tímto modernějším typem disku bylo vybaveno již 40 % notebooků prodaných během prvního pololetí 2018.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %