GfK: O platby chytrými hodinkami má zájem jen třetina spotřebitelů

1. 4. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Alcatel OneTouch
Průzkum odhalil převážně odmítavý nebo lhostejný postoj spotřebitelů k možnosti platit v obchodech chytrými hodinkami. Spotřebitelé se obávají nízkého zabezpečení a nemají příliš jasno v tom, v čem by byla platba hodinkami lepší oproti současným metodám.

Nejnovější studie společnosti GfK se zaměřila na postoj spotřebitelů k placení pomocí chytrých hodinek. Ukázalo se, že o takový způsob platby má zájem v průměru jen 35 % respondentů z Číny, Jižní Koreje, Německa a Velké Británie. Pouze u spotřebitelů z USA přesáhl podíl zájemců přes 40 %. Navazující průzkum GfK se pokoušel najít příčiny tohoto skeptického postoje.

Výsledky odhalily tři hlavní překážky. Spotřebitelé projevují obavy, zda jsou platby prostřednictvím chytrých hodinek dostatečně zabezpečené.

Dále se domnívají, že tento typ plateb ještě není dostatečně rozšířený mezi obchodníky a trvá déle než platba v hotovosti nebo kartou. Zároveň jim také není jasné, jaké výhody má platba pomocí chytrých hodinek oproti jiným způsobům.

Přestože všechny významné technologické společnosti považují chytré hodinky za jeden z nejdůležitějších trendů v daném segmentu, spotřebitelé se tento nový produkt zatím zdráhají přijmout,“ doplňuje Robert Wucher, vedoucí pro technologická a digitální řešení ze společnosti GfK

Naše dosavadní studie ukazují, že uživatelé si zatím plně neuvědomují všechny potenciální možnosti nositelné elektroniky, nebo se k ní dokonce staví odmítavě. Výrobcům momentálně chybí ucelený přehled o potřebách uživatelů, který by jim umožnil zvolit odpovídající strategii,“ dodal.

Channeltrends letní speciál


Průzkumu se účastnili spotřebitelé z Číny, Jižní Koreje, Německa, Velké Británie a USA, po tisícovce z každé země. Navazujícího průzkumu se účastnili spotřebitelé z Velké Británie.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky