GfK: On-line nakupují i Češi a Slováci, kteří internet nevyužívají

25. 10. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Podle průzkumu agentury GfK za částí objednávek v e-shopech stojí lidé, kteří s internetem vůbec nepracují. Nakupují přes své blízké. Kolik takových lidí je v České republice a na Slovensku?

GfK: online nakupují i lidé, kteří Internet nevyužívajíInternetové služby včetně e-shopů využívá i tzv. neinternetová část populace, tedy lidé, kteří přímo s internetem nepracují. Vyplývá to z průzkumu agentury GfK.

Ta letos v srpnu provedla průzkum na reprezentativním vzorku 2 000 respondentů v České republice a na Slovensku.

Lidé, kteří se nepřipojují k Internetu, patří v obou zemích k menšině. Zdá se však, že i oni si svou cestu do on-line prostředí najdou přes své nejbližší okolí," uvádí ve zprávě pro média Jiří Nosek, který v agentuře GfK  zastává pozici financial services and technology sector leader.

Podle průzkumu agentury GfK 16 % české neinternetové populace již někdy požádalo příbuzného nebo známého o objednání zboží či služby prostřednictvím internetu. Na Slovensku pak jde o 8 % tamní části populace, která nepracuje s internetem.

Internetové služby přes své blizké využívají hlavně starší lidé

Internetové služby podle GfK využívají prostřednictvím někoho ze svého okolí především starší lidé. Podle průzkumu ve svém okolí hledají pomoc s nákupem zboží či objednávkou služeb přes internet více ženy než muži. Ti naopak více žádají pomoc ve svém okolí při vyhledávání informací.

Polovina neinternetové populace v České republice a více než třetina na Slovensku už někdy požádala rodinného příslušníka či známého o vyhledání informací na internetu o konkrétním výrobku nebo službě, případně dalších informaci.

Najít ve svém okolí někoho s přístupem k internetu není v České republice ani na Slovensku příliš těžké. Česká internetová populace čítá 75 % obyvatelstva. Slovensko mírně zaostává, když tamní internetová populace představuje 67 % ze všech obyvatel.

Cyber25

Stále však zůstává otevřená otázka menšiny, která by za lepších finančních podmínek mohla, místo žádosti svých blízkých o vyhledání informace či koupě požadovaného výrobku, mít své vlastní internetové připojení,“ uvádí agentura GfK ve své zprávě pro média.

Dlužno dodat, že problém nemusí a zřejmě dnes už ani není výhradně v cenové či geografické dostupnosti internetového připojení, ale také v počítačové gramotnosti a ochotě se učit novým věcem.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Češi se zajímají o cybersec, odpovědnost ale očekávají od druhých
Češi se zajímají o cybersec, odpovědnost ale očekávají od druhých
Ransomware je stále hrozbou číslo jedna, vyděračské útoky vyrostly o 126 %
Ransomware je stále hrozbou číslo jedna, vyděračské útoky vyrostly o 126 %
Panasonic investuje do evropských center v Cardiffu a Budapešti
Panasonic investuje do evropských center v Cardiffu a Budapešti
Od června musejí být weby tisíců firem dostupné pro zdravotně znevýhodněné
Od června musejí být weby tisíců firem dostupné pro zdravotně znevýhodněné
Netgear kupuje bezpečnostní společnost Exium
Netgear kupuje bezpečnostní společnost Exium
Útoků e-šmejdů v Česku přibývá, roste ale i počet včas odhalených podvodů
Útoků e-šmejdů v Česku přibývá, roste ale i počet včas odhalených podvodů