GfK: Věrnostní programy v ČR a SR fungují, ale jen ty správně nastavené

19. 7. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Podíl lidí, kteří v České republice vlastní věrnostní kartu, je asi o pětinu nižší ve srovnání se sousedním Slovenskem. Podle průzkumu GfK věrnostní programy významně zvyšují sympatie ke značce a motivují zákazníka k častějším návštěvám prodejního místa.

GfK: Věrnostní programy v ČR a SR fungují, ale jen ty správně nastavenéZatímco v České republice vlastní věrnostní kartu 70 % lidí, na Slovensku je to téměř 90 %. Lidé v České republice vlastní v průměru tři věrnostní karty a dvě mají s sebou v peněžence. Slováci vlastní v průměru čtyři věrnostní karty a tři nosí s sebou v peněžence.

Nejčastěji jde o karty obchodních řetězců, kde lidé nakupují nejčastěji. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK, který byl realizován v březnu 2012 na vzorku 1 300 respondentů ve věku 15 až 65 let v České republice (650) a na Slovensku (650).

V posledních třech letech firmy v České republice a na Slovensku významně investují do interakce se zákazníkem ve formě budování věrnostních programů, uvádí GfK. Analytici dodávají, že dobře nastavený věrnostní program významně zvyšuje sympatie ke značce a motivuje zákazníka k častějším návštěvám prodejního místa.

Až 85 % dotázaných vlastníků věrnostní karty v České republice a na Slovensku uvedlo vyšší frekvenci nákupů u poskytovatele klubu a odhodlanost u něj i nadále nakupovat. Od věrnostních programů lidé v obou zemích očekávají hlavně slevy a nižší ceny.

Zajímavé jsou pro respondenty i programy, kde se sbírají body, vracejí se peníze z nákupů, poskytují slevové kupóny a různé dárky. Nejoblíbenější jsou právě ty programy, kde je nabídka zajímavých výhod široká, kombinovatelná a časové omezení benefitů není příliš limitující, ukazuje průzkum.

Členství není zárukou spokojenosti

Z průzkumu vyplývá, že i když se členové klubu cítí být dostatečně informováni, až třetina dotázaných vlastníků věrnostních karet není spokojena s výhodami, které jim členství v klubu přináší. Zároveň asi třetina lidí v obou zemích má pocit, že se firma, ve které jsou členy věrnostního klubu, o ně dostatečně nestará. Stejný podíl respondentů s věrnostní kartou dokonce nezná ani konkrétní benefity členství v klubu.

Pochopení, a tím pádem využívání členství, je dnes komplikované například složitými podmínkami nebo příliš častým kontaktem členů s různými, zejména necílenými výhodami. Budoucnost loajality je dnes zcela v rukou firem, které musí přizpůsobovat svoji nabídku, komunikaci a kvalitu prodeje potřebám zákazníka,“ uvedl v oznámení médiím Martin Mravec, generální ředitel GfK Czech & GfK Slovakia.

Na Slovensku je podle GfK vlastnictví věrnostních karet rozšířenější. Mimo jiné je to způsobeno i tím, že na Slovensku má věrnostní programy více obchodních řetězců, ve kterých lidé nejčastěji nakupují.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy